plan wychowawczo-dydaktyczny 27.03-31.03.2023

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ :JAK DZIECI BĘDĄ SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA TYGODNIA?

-jakie zwierzęta żyją w wybranych środowiskach i jakie są ich zwyczaje
-jak jest rola zwierząt w życiu człowieka
– jak wygląda litera w,W i jak się ją pisze
-słuchając opowiadania B. Szelągowskiej „Psie smutki i radości”
-pracując z tablicami demonstracyjnymi
-śpiewając piosenkę „Odgłosy”
-uczestnicząc w zabawach „Moje wymarzone zwierzę”, Mamy i ich dzieci, Leśni sąsiedzi ? Gdzie jesteśmy?”, O czym myślą zwierzęta?
– wzbogacając wiedzę przyrodniczą na temat „Kto gdzie mieszka?”
– wykonując pracą plastyczną

Piosenka pt. „ODGŁOSY”


Ref. To jest las, cichy las, a to łąka jak sen.
Niedaleko cicha wieś –
taki spokój w nich jest.
Ale kiedy wsłuchasz się, to przekonasz się,
że tyle tam odgłosów jest. Słyszysz je?

  1. Niedźwiedź sapie, bo spał zimę całą.
    Nim się zbudził, trochę to potrwało.
    Małe dziki hałasują, suche liście
    rozgrzebują. A dzięcioł stuka w drzewie,
    dziuple robić chce.
    Taki w lesie hałas. Cisza? Nie, nie, nie!
  2. A biedronka kiwa główką.
    Pyta, czy jest może bożą krówką.
    Armia mrówek maszeruje, świerszcz swe
    arie wykonuje. On chciałby nagrać płytę
    i na scenie być. Głośno jest na łące w te
    wiosenne dni.
  3. Już niedługo będą mistrzostwa świata.
    Kura ćwiczy pilnie, jak się lata.
    A gdy kura co dzień ćwiczy,
    krowa łaty swoje liczy.
    Tam piesek biega w koło,
    ogon złapać chce.
    Bardzo tu wesoło.
    Taka to jest wieś