plan wychowawczo -dydaktyczny 8.04.-12.04.2024

TREŚCI EDUKACYJNE
ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA
AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA
ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI
MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ
ŚWIADOMOŚĆ i EKSPRESJA KULTURALNA
W TYM TYGODNIU DZIECI:
W TYM TYGODNIU DZIECI:

-wysłuchają bajki „ Jak koza została ogrodnikiem” Agnieszki Galicy i porozmawiają o niej,

-utrwalą znajomość poznanych liter,

-poznają literę c,C małą, wielką, drukowaną i pisaną

-wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosna w ogrodzie” zespołu Fasolki

-zapoznają się z pracami porządkowymi w ogrodzie,

-wskażą i nazwą narzędzia ogrodnicze i opiszą ich przeznaczenie,

-utrwalą znajomość figur geometrycznych,

-wykonają kompozycję z figur geometrycznych do wiersza,

-opiszą podstawowe potrzeby rozwojowe roślin,

-namalują obraz do utworu A. Vivaldiego „Wiosna”

-rozwiną zainteresowanie samodzielnym czytaniem

„Wiosna w ogródku”

Fasolki

1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .


Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.


2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.


Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)