plan wychowawczo -dydaktyczny 8.04.-12.04.2024
TREŚCI EDUKACYJNE | ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE |
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA | ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ i EKSPRESJA KULTURALNA |
W TYM TYGODNIU DZIECI:
-wysłuchają bajki „ Jak koza została ogrodnikiem” Agnieszki Galicy i porozmawiają o niej,
-utrwalą znajomość poznanych liter,
-poznają literę c,C małą, wielką, drukowaną i pisaną
-wysłuchają i nauczą się piosenki „Wiosna w ogrodzie” zespołu Fasolki
-zapoznają się z pracami porządkowymi w ogrodzie,
-wskażą i nazwą narzędzia ogrodnicze i opiszą ich przeznaczenie,
-utrwalą znajomość figur geometrycznych,
-wykonają kompozycję z figur geometrycznych do wiersza,
-opiszą podstawowe potrzeby rozwojowe roślin,
-namalują obraz do utworu A. Vivaldiego „Wiosna”
-rozwiną zainteresowanie samodzielnym czytaniem
„Wiosna w ogródku”
Fasolki
1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)