Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na miesiąc: kwiecień (08.04. -12.04.2024)

Temat kompleksowy: „Mamo, tato ,wolę wodę”…

Celem projektu jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych, ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 -Mówię i rozumiem

Obszar 6 -Będę czytać i pisać

Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko poznaje Zdrojka, bohatera projektu „Mamo, tato, wole wodę.”
  2. Dziecko wypowiada się na temat roli wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin.
  3. Dziecko aktywnie uczestniczy w  zabawach plastycznych – maluje farbami plakatowymi, eksperymentuje z wodą.
  4. Dziecko słucha wierszy o tematyce wody; wie, że należy  chronić środowisko. Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

Wiersz o wodzie:

1.Mała chmurka zapłakała,

kropelkami świat zalała,

zasiliła rzeki w wodę,

ożywiła nap przyrodę.

2.Dzięki wodzie wszystko żyje,

każdy ją na świecie pije,

mały kwiatek, wielkie drzewo,

które pnie się aż pod niebo.

3.Wodę piją także dzieci,

taką co ze źródła leci.

Aby rosnąć, aby żyć,

trzeba czystą wodę pić.

Śpiewające Brzdące- „Deszczowa piosenka”

1.Deszczyk kapie, z chmurki spada

i na ziemi opowiada,

że tak z góry na nas leci,

by urosły wszystkie dzieci.

Ref. Kap, kap, kap

deszczyk z nieba spadł.

2.Deszczyk kapie, z chmurki spada

i po drodze opowiada,

że na ziemi go potrzeba,

by urosły kwiaty, drzewa.