plan wychowawczo-dydaktyczny 25.03-29.03.2024

TREŚCI EDUKACYJNEROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA
AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA
ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI
MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH
OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ
ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA

W TYM TYGODNIU DZIECI:



-wysłuchają wiersza Pawła Beręsewicza „Wielkanoc”
-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Wielkanocny koszyczek” i porozmawiają o nim,
-poznają wygląd koszyczka wielkanocnego
-będą utrwalać znajomość poznanych liter,
-poznają literę j, J małą, wielką, drukowaną i pisaną
-będą układać rymy do wybranych słów,
-wysłuchają i nauczą się piosenki „Koszyczek dobrych życzeń”
-zapoznają się z tradycjami wielkanocnymi,
-poznają symbolikę wielkanocnych potraw,
-opowiedzą, jak w ich domach obchodzona jest Wielkanoc
-będą rozwiązywać zadania tekstowe
-dowiedzą się co to jest prima aprilis
-wezmą udział w eksperymentach z jajkami,
-będą rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie




sł. i muz. Krystyna Gowik
1. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,
a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.
Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.
Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?”.
Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.
Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!
I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!
2. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.
Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,
lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł?
Ref.: Mama, tata…
3. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.
Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.
I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,
a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.
Ref.: Mama, tata…