Temat kompleksowy: Wielkanocne idą Święta – dziecko zna symbole świąt wielkanocnych np.: zajączek, kurczaczek, baranek oraz  tradycję malowania jajek – pisanki.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 -Mówię i rozumiem

Obszar 6 -Będę czytać i pisać

Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko poznaje wytwory związane z tradycją Świąt Wielkanocnych np. malowanie jajek,  pisanki, noszenie prezentów przez zajączka
  2. Dziecko wypowiada się na temat wysłuchanej bajki: „Ola i wielkanocny zajączek”
  3. Dziecko aktywnie uczestniczy w  zabawach plastycznych – lepi z plasteliny
  4. Dziecko słucha wierszy o tematyce dotyczącej świąt wielkanocnych

„Obudziły się pisanki” D. Gellner (wiersz do słuchania))

Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
– Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
i baranek mały.
Ten baranek
ma talerzyk,
skubie z niego
owies świeży.
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
od ucha do ucha!

„Wielkanocna przygoda” (piosenka)

1.Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach każdy zając pamięta.
Do koszyczka zapakuje słodycze
i na święta ci przyniesie moc życzeń.

2.Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach i kurczątko pamięta.
W żółte piórka się ubierze, wesołe
wśród pisanek będzie biegać po stole.

3.Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach nasz baranek pamięta.
Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,
będzie dzwonił, będzie skakał po łące.