Ogólne cele dydaktyczno – wychowawcze:

  • poznaje zjawiska zwiastujące zmianę pory roku,
  • poznaje cech marcowej pogody,
  • rozwija pamięć słuchową,
  • rozwija poczucie rytmu,
  • wzbogaca wiadomości na temat wiosny.

„Marcowe kaprysy” B. Forma

Wymieszał marzec pogodę w garze,

Ja wam tu wszystkim zaraz pokażę,

Włożę troszeczkę deszczu, słoneczka promieni,

Domieszam wiatru ciepłego,

Smutno by w marcu było bez niego,

Śniegu i burzy jeszcze troszkę dodamy,

Będzie prawdziwa marcowa pogoda.

„Maszeruje wiosna” – piosenka
Tam daleko, gdzie wysoka sosna,
maszeruje drogą mała Wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Refren (x2):
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.
Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.
Refren (x2):
Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergocą głośno i wesoło.
Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.
Wiosno, Wiosno, nie zapomnij o nas,
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła,
zima by została mroźna.