Plan wychowawczo-dydaktyczny 4.03-8.03.2024

TREŚCI EDUKACYJNE
ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA
AKTYWNOŚĆ SPOŁECZN
A AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA
ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI
MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH
OSOBISTE,
SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ
ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA

W TYM TYGODNIU DZIECI:

-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Marcowy dzień”

-dowiedzą się, co oznacza powiedzenie W marcu jak w garncu,

-uzupełnią kalendarz pogody,

-poznają literę u,U, małą, wielką, drukowaną i pisaną,

-rozwiążą zagadki,

-nauczą się piosenki „Wołanie wiosny”,

-poznają zwiastuny wiosny,

-będą doskonalić liczenie,

-będą rozwijać orientację przestrzenną,

-dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia

-dowiedzą się, co to znaczy ubierać się na cebulkę,

-dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a niektóre nie

Wołanie wiosny

sł. i muz. Krystyna Gowik



I. Dzisiaj w drodze do przedszkola
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.

Ref.: Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące. (2x)

II. Na gałązkach pierwsze pąki,
a na pąkach pierwsze bąki.
Żabki skaczą, a skowronek
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.

Ref.: Zielona wiosenka…

III. Na spacerze zobaczymy,
czy już nigdzie nie ma zimy.
Teraz wiosna rządzić będzie,
z czego bardzo się cieszymy!

Ref.: Zielona wiosenka…