Plan wychowawczo-dydaktyczny 4.03-8.03.2024
TREŚCI EDUKACYJNE | ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE |
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA AKTYWNOŚĆ SPOŁECZN A AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA | ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA |
W TYM TYGODNIU DZIECI:
-wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego „Marcowy dzień”
-dowiedzą się, co oznacza powiedzenie W marcu jak w garncu,
-uzupełnią kalendarz pogody,
-poznają literę u,U, małą, wielką, drukowaną i pisaną,
-rozwiążą zagadki,
-nauczą się piosenki „Wołanie wiosny”,
-poznają zwiastuny wiosny,
-będą doskonalić liczenie,
-będą rozwijać orientację przestrzenną,
-dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia
-dowiedzą się, co to znaczy ubierać się na cebulkę,
-dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a niektóre nie
Wołanie wiosny
sł. i muz. Krystyna Gowik
I. Dzisiaj w drodze do przedszkola
już zielone były pola,
a bociany klekotały,
bo na łąkę przyleciały.
Ref.: Zielona wiosenka nas woła,
zielona panienka wesoła.
W oczy świeci nam
złotym słońcem
i rozrzuca kwiaty pachnące. (2x)
II. Na gałązkach pierwsze pąki,
a na pąkach pierwsze bąki.
Żabki skaczą, a skowronek
śpiewa jak srebrzysty dzwonek.
Ref.: Zielona wiosenka…
III. Na spacerze zobaczymy,
czy już nigdzie nie ma zimy.
Teraz wiosna rządzić będzie,
z czego bardzo się cieszymy!
Ref.: Zielona wiosenka…