Temat kompleksowy: „Poznajemy pracę kucharki” – dziecko zna pracę kucharki, wie jakie zadania wykonuje w kuchni, nazywa sprzęt kuchenny, cd…
Przewidywane umiejętności dzieci:
– Dziecko wymienia zasady kulturalnego zachowania się przy stole podczas spożywania posiłków;
– Dziecko w skupieniu ogląda teatrzyk pt. ,,Niekulturalny gość”;
– Dziecko przełamuje nieśmiałość podczas występu z okazji Dnia Kobiet;
– Dziecko zaznajamia się z figurą geometryczną: trójkąt.
Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą
Obszary podstawy programowej:
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Piosenka:
,,Gotujemy sami”
Ref.: W kuchni naszej mamy gotujemy sami.
Pięknie zapraszamy, gotuj razem z nami.
1.Będzie budyń ze śmietaną, czekolada z bitą pianą.
Kogel-mogel ukręcimy, trochę przy tym nabrudzimy.
Ref.: W kuchni naszej mamy…
2. Mleko z garnka wykipiało, wysypało się kakao,
a rodzynki i migdały same w buzi poznikały.
Ref.: Teraz posprzątamy, aż się będzie świecić.
Garnki pozmywamy, wyniesiemy śmieci.
Wiersz:
„Kuchareczka” Kuchareczka mała zupę gotowała. Kroiła warzywa, do garnka wkładała. Zupa już gotowa, smaczna jest i zdrowa, choć kucharka mała jej nie próbowała. |