Temat kompleksowy: „Poznajemy pracę kucharki” – dziecko zna pracę kucharki, wie jakie zadania wykonuje w kuchni, nazywa sprzęt kuchenny, cd…

Przewidywane umiejętności dzieci:

– Dziecko wymienia zasady kulturalnego zachowania się przy stole podczas spożywania posiłków;

– Dziecko w skupieniu ogląda teatrzyk pt. ,,Niekulturalny gość”;

– Dziecko przełamuje nieśmiałość podczas występu z okazji Dnia Kobiet;

– Dziecko zaznajamia się z figurą geometryczną: trójkąt.

Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole”:

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą

Obszary podstawy programowej:

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Piosenka:

,,Gotujemy sami”

Ref.: W kuchni naszej mamy gotujemy sami.

 Pięknie zapraszamy, gotuj razem z nami.

1.Będzie budyń ze śmietaną, czekolada z bitą pianą.

Kogel-mogel ukręcimy, trochę przy tym nabrudzimy.

 Ref.: W kuchni naszej mamy…

2Mleko z garnka wykipiało, wysypało się kakao,

a rodzynki i migdały same w buzi poznikały.

 Ref.: Teraz posprzątamy, aż się będzie świecić.

Garnki pozmywamy, wyniesiemy śmieci.

Wiersz:

„Kuchareczka”  
Kuchareczka mała zupę gotowała.
Kroiła warzywa, do garnka wkładała.
Zupa już gotowa, smaczna jest i zdrowa,
choć kucharka mała
jej nie próbowała.