„PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT” – poznajemy wybrane tradycje związane ze Świętami Bożego Narodzenia, nabywamy umiejętności składania życzeń,  występujemy przed większą publicznością, śpiewamy kolędy, świętujemy „Wigilię” w grupie przedszkolnej.       

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP):
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Żyję w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Przewidywane umiejętności dzieci:

  1. Dziecko poznaje wybrane tradycje Świąt Bożego Narodzenia
  2. Dziecko gra na instrumentach podczas występów
  3. Dziecko uważnie słucha wiersza
  4. Dziecko bierze udział w uroczystościach przedszkolnych z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
  5. Dziecko śpiewa kolędy
  6. Dziecko układa rytmy z wykorzystaniem świątecznych elementów

Wiersz „Choinka” B. Forma

W kącie naszej sali pięknie wystrojona,

panna choineczka uśmiecha się do nas.

Na niej bańki, łańcuch, lampki choinkowe.

Gwiazdeczki prześliczne, złocone, bajkowe.

Na jednej gałązce piernikowe ludki,

a na innej siedzą małe krasnoludki.

Pajacyk, kogucik, maleńkie serduszka,

chrupiące ciasteczka, pachnące jabłuszka.

Wokoło tańczą dzieci, kolędy śpiewają,

na choince świecidełka radośnie wieszają.

Piosenka „Chodź gwiazdeczko”

Świeci gwiazdka, jedna, druga,
główką kręci, oczkiem mruga.
Wszystkie gwiazdki zaświeciły,
wszystkie razem zatańczyły.

Chodź gwiazdeczko, chodź gwiazdeczko,
zabawimy się w kółeczko. (bis)

Krążą sobie gwiazdki obie,
czasem nóżką tupną sobie.
Czasem główką pokiwają
​i mrugają, wciąż mrugają.