PODSTAWA PROGRAMOWA:

OBSZAR I FIZYCZNY

OBSZAR II EMOCJONALNY

OBSZAR III SPOŁECZNY

OBSZAR IV POZNAWCZY

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

-dz. wie dlaczego w okresie zimowym należy dokarmiać ptaki

-dz. uważnie słucha opowiadania

-dz. przelicza posługując się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3 i większym

-dz. rozróżnia i nazywa ptaki(wróbel, sikorka, gil)

-dz. obrazuje tekst piosenki ruchem

-dz. odpowiednio reaguje na ustalone sygnały

-dz. słucha uważnie poleceń nauczyciela

WIERSZ:

„Zima w karmniku” Iwona Fabiszewska

Dziś w karmniku gwar i rwetes.

Ptaki przyleciały,

bo im rano przedszkolaki

ziarno wysypały.

Widać więc przysmaków wiele,

na drucie słoninkę,

ziarna słonecznika, płatki,

pyszną jarzębinę.

Każdy coś dla siebie znajdzie

i głód zaspokoi.

Dzięki dzieciom żaden ptaszek

zimy się nie boi.

Nawet mała sikoreczka,

co ma żółty fraczek,

jest szczęśliwa,

bo znalazła dla siebie przysmaczek.

PIOSENKA:

„Zwierzęta zimą”

1.W lesie zimny wicher, taki wielki mróz,

śnieg od rana pada,zima przyszłą już.

Ref.A zwierzęta zimą ciężki mają los,

kiedy srogi mróz mocno szczypie w nos!

II.Sarny i zające nie mają co jeść,

pod suchymi liśćmi cicho zasnął jeż.

Ref.A…

III. Zając kuli uszy,tak dziś zimno mu,

niedźwiedź się układa do długiego snu.

Ref.A..