Kochane dzieci i rodzice w tym tygodniu będziemy realizować tematykę z książki nr 4.

„DBAMY O NASZĄ PLANTĘ”. Podczas organizowanej wcześniej nauki zdalnej zgłaszali nam Państwo, że praca z książką jest dla dzieci i Państwa dużo wygodniejsza, dlatego realizować będziemy nową część, którą każde z dzieci ma w domu.

  • Spójrz w jaki sposób prawidłowo piszemy literę Z.
  • Napisz kilka razy w powietrzu literę z. Pamiętaj o odpowiednich kierunkach. Możesz za zgodą rodziców wysypać na tacę kaszkę manną i rysować litery na tacce.
  • Dzisiaj udoskonalicie umiejętność analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej słowa zegar.

ZAD 1.

– wymień 5 słów w których słyszysz głoskę Z.

ZAD 2.

– podziel na sylaby słowo ZEGAR klaszcząc w dłonie

– Ile jest sylab? (2)

– podziel słowo ZEGAR na głoski, pokazując ilość na palcach

– Ile jest głosek? (5)

– przygotuj kartkę ołówek, niebieską i czerwoną kredkę.

  • Narysuj tyle kwadratów ile jest głosek, następnie pokoloruj kwadraty  odpowiadające poszczególnym głoskom w wyrazie ZEGAR  niebieski (spółgłoski), czerwony (samogłoski). Sprawdź samodzielnie rozwiązanie  na stronie 1 w części 4.

Wykonaj zadania: karta pracy  w książce 1 a i b

A teraz zachęcam was do nauki czytania z Panią Jolą:

  • Jeśli chcesz spróbować samodzielnie czytać, do dzieła!!!:

Poziom 1

Poziom 2 (zaawansowany)

Jeśli chciałbyś sobie utrwalić i poszerzyć wiedzę na temat zegara zapraszam tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=n_AlMYmWo18

Nie zapominajcie o ruchu 😊 do którego gorąco zachęcamy. Będzie ci potrzeba dowolna piłka.  

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE