OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
- Dziecko poznaje nazwy ptaków przylatujących do karmnika.
- Dziecko wie, dlaczego i czym karmimy ptaki zimą.
- Dziecko odszukuje w otoczeniu przedmioty w kształcie koła i kwadratu.
- Dziecko gra na wybranym instrumencie podczas instrumentacji piosenki.
Piosenka: „Ptaszki zimową porą”
I. Jestem wróbelkiem, ćwir, ćwir, ćwir,
szare mam piórka i mały dziobek,
kiedy okruszki dajesz mi,
wtedy wesoło ćwierkam sobie:
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
II. Ja jestem wroną, kra, kra, kra,
czarne mam pióra i ostry dziób,
jeśli mi zimą jeść coś dasz,
chętnie zostanę z tobą tu.
Kra, kra, kra, kra, kra, kra, kra,
kra, kra, kra, kra, kra, kra, kra.
III. Jestem bocianem, kle, kle, kle,
nogi mam długie i dziób czerwony,
zimą nie spotkasz nigdy mnie,
bo odlatuję w ciepłe strony.
Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.
Wiersz T. Kubiaka „Biegały ptaszki”
Biegały ptaszki, biegały
po śniegu jak płótno białym.
Stukały dzióbkiem w okienko:
– Rzućcie nam prosa ziarenko!
Ziemia na kamień zmarznięta.
– Czy o nas nikt nie pamięta?
Wybiegły dzieci z przedszkola,
sypią ziarenka na pola.
Ptaszki ziarenka zebrały i dalej – frr – poleciały.