Krąg tematyczny: „W świecie sztuki”

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do aktywnego i prawidłowego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych oraz podczas zabaw muzyczno-ruchowych
  • rozwijanie różnorodnej aktywności dziecka
  • wyrabianie umiejętności regulowania siły nacisku w trakcie podejmowania aktywności plastycznej

Obszar społeczny

  • kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontakcie z przyrodą oraz sztuką
  • wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach publicznych
  • wdrażanie do przejawiania troski o estetykę i czystość otoczenia
  • wyrabianie postawy samodzielności podczas doboru, przygotowywania materiałów oraz organizowania miejsca pracy
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej
  • wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich oraz innych osób, ze zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby
  • doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą dzieci oraz osób dorosłych, cierpliwe czekanie na swoją kolej podczas wypowiedzi
  • budowanie poczucia wartości, pewności siebie i odpowiedzialności
  • wdrażanie do wyrażania siebie oraz swojej indywidualności poprzez działalność artystyczną
  • rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności

Obszar emocjonalny

  • wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć podczas tworzenia i oglądania dzieł sztuki
  • rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do aktywności w sferze plastyki, muzyki oraz ruchu
  • odczuwanie dumy i zadowolenia z tworzenia i prezentowania własnej twórczości

Obszar poznawczy

  • wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie ZIMĄ
  • kształtowanie umiejętności analizowania spostrzeżeń wzrokowych wybranego elementu, obiektu, rodzaju sztuki, obrazu, rzeźby
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania niuansów kolorystycznych, kształtów, wzorów, światła w malarstwie, rysunku, rzeźbie
  • rozbudzanie zainteresowania specyfiką pracy artysty malarza, rzeźbiarza, grafika
  • wdrażanie do rozróżniania dzieł malarskich ( PORTRET, MARTWA NATURA, PEJZAŻ)
  • doskonalenie umiejętności otrzymywania i nazywania barw ciepłych i zimnych, barw pochodnych
  • rozbudzanie ekspresji twórczej
  • doskonalenie umiejętności określania kierunków, ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała
  • doskonalenie umiejętności stosowania w praktyce znaków matematycznych „>”, „<„, „=”, „+”, „-„
  • utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • kształtowanie umiejętności kodowania oraz dekodowania informacji
  • rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów na określony temat, wymiany zdań, argumentowania swoich wypowiedzi, uważnego słuchania , utrzymywania kontaktu wzrokowego w czasie rozmowy z rozmówcą
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych liter oraz subtelnych różnic między literami, kształtami, wzorami
  • zapoznanie z wielką i małą literą „s”
  • wdrażanie do odczytywania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów

Ćwiczenia poranne – zestaw „ Taniec z kolorami”

Muzyka i ruch:

Aktywne słuchanie muzyki metodą B. Strauss

Edukacja przez ruch i muzykę według D. Dziamskiej

„Gdzie mieszkają kolory?”-zabawa ilustracyjna z elementami rzutu i chwytu

„Paleta barw” – zabawa ilustracyjna, ruchy naprzemienne