Krąg tematyczny: „W świecie sztuki”
Cele ogólne:
Obszar fizyczny
- wdrażanie do aktywnego i prawidłowego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
 - kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas wykonywania ćwiczeń gimnastycznych oraz podczas zabaw muzyczno-ruchowych
 - rozwijanie różnorodnej aktywności dziecka
 - wyrabianie umiejętności regulowania siły nacisku w trakcie podejmowania aktywności plastycznej
 
Obszar społeczny
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych doznań i przeżyć w kontakcie z przyrodą oraz sztuką
 - wdrażanie do właściwego zachowania się w miejscach publicznych
 - wdrażanie do przejawiania troski o estetykę i czystość otoczenia
 - wyrabianie postawy samodzielności podczas doboru, przygotowywania materiałów oraz organizowania miejsca pracy
 - rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej
 - wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich oraz innych osób, ze zwróceniem uwagi na ich indywidualne potrzeby
 - doskonalenie umiejętności obdarzania uwagą dzieci oraz osób dorosłych, cierpliwe czekanie na swoją kolej podczas wypowiedzi
 - budowanie poczucia wartości, pewności siebie i odpowiedzialności
 - wdrażanie do wyrażania siebie oraz swojej indywidualności poprzez działalność artystyczną
 - rozwijanie wytrwałości w kończeniu zadań i pokonywaniu trudności
 
Obszar emocjonalny
- wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć podczas tworzenia i oglądania dzieł sztuki
 - rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka w odniesieniu do aktywności w sferze plastyki, muzyki oraz ruchu
 - odczuwanie dumy i zadowolenia z tworzenia i prezentowania własnej twórczości
 
Obszar poznawczy
- wdrażanie do prowadzenia samodzielnych obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie ZIMĄ
 - kształtowanie umiejętności analizowania spostrzeżeń wzrokowych wybranego elementu, obiektu, rodzaju sztuki, obrazu, rzeźby
 - kształtowanie umiejętności dostrzegania niuansów kolorystycznych, kształtów, wzorów, światła w malarstwie, rysunku, rzeźbie
 - rozbudzanie zainteresowania specyfiką pracy artysty malarza, rzeźbiarza, grafika
 - wdrażanie do rozróżniania dzieł malarskich ( PORTRET, MARTWA NATURA, PEJZAŻ)
 - doskonalenie umiejętności otrzymywania i nazywania barw ciepłych i zimnych, barw pochodnych
 - rozbudzanie ekspresji twórczej
 - doskonalenie umiejętności określania kierunków, ustalania położenia przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych
 - doskonalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony ciała
 - doskonalenie umiejętności stosowania w praktyce znaków matematycznych „>”, „<„, „=”, „+”, „-„
 - utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie 10
 - doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
 - kształtowanie umiejętności kodowania oraz dekodowania informacji
 - rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmów na określony temat, wymiany zdań, argumentowania swoich wypowiedzi, uważnego słuchania , utrzymywania kontaktu wzrokowego w czasie rozmowy z rozmówcą
 - doskonalenie umiejętności rozpoznawania poznanych liter oraz subtelnych różnic między literami, kształtami, wzorami
 - zapoznanie z wielką i małą literą „s”
 - wdrażanie do odczytywania podpisów pod obrazkami, zdań i krótkich tekstów
 
Ćwiczenia poranne – zestaw „ Taniec z kolorami”
Muzyka i ruch:
Aktywne słuchanie muzyki metodą B. Strauss
Edukacja przez ruch i muzykę według D. Dziamskiej
„Gdzie mieszkają kolory?”-zabawa ilustracyjna z elementami rzutu i chwytu
„Paleta barw” – zabawa ilustracyjna, ruchy naprzemienne
