„Wkrótce wiosna. Zakładamy zielony ogródek”
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP):
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
- Dziecko zauważa zmiany występujące w przyrodzie związane z nadchodzącą porą roku (pąki na drzewach, przylatujące ptaki, pierwsze kwiaty).
- Dziecko rozumie, że rośliny potrzebują do życia wodę, światło, glebę i powietrze.
- Dziecko rozwija małą motorykę rąk podczas prac plastycznych – maluje palcami.
- Dziecko posługuje się pojęciami: więcej, mniej, tyle samo.
Piosenka „Wiosna, nowina radosna”
1.Kapie deszczyk kap, kap, kap
Podlewa mały, wiosenny kwiat
A kwiat ten rośnie w górę hen
Wyciąga do słońca listki swe
REF.
– Wiosna, wiosna, wiosna, nowina radosna
– Wiosna dokoła
– Wiosna z daleka nas woła
2.Zerka kwiatek wokoło
Zielono się robi, wesoło
A motyl i biedronka
Latają, machają do słońca
REF.
– Wiosna, wiosna, wiosna, nowina radosna
– Wiosna dokoła – Wiosna z daleka nas woła
Wiersz „Wiosna w przedszkolu” D. i K. Jagiełło
Chociaż śnieg leży jeszcze na polu,
wiosnę już mamy w naszym przedszkolu,
w doniczkach wschodzą pierwsze nasionka
i uśmiechają się w stronę słonka. (…)
Szczypiorek wyrósł dzisiaj z cebuli
i do rzeżuchy czule się tuli,
fasolka listki ma już zielone
i je odwraca w słoneczka stronę.