„Wkrótce wiosna. Zakładamy zielony ogródek”

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP):

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

  1. Dziecko zauważa zmiany występujące w przyrodzie związane z nadchodzącą porą roku (pąki na drzewach, przylatujące ptaki, pierwsze kwiaty).
  2. Dziecko rozumie, że rośliny potrzebują do życia wodę, światło, glebę i powietrze.
  3. Dziecko rozwija małą motorykę rąk podczas prac plastycznych – maluje palcami.
  4. Dziecko posługuje się pojęciami: więcej, mniej, tyle samo.

Piosenka „Wiosna, nowina radosna”

1.Kapie deszczyk kap, kap, kap

Podlewa mały, wiosenny kwiat

A kwiat ten rośnie w górę hen

Wyciąga do słońca listki swe

REF.

– Wiosna, wiosna, wiosna, nowina radosna

– Wiosna dokoła

– Wiosna z daleka nas woła

2.Zerka kwiatek wokoło

Zielono się robi, wesoło

A motyl i biedronka

Latają, machają do słońca

REF.

– Wiosna, wiosna, wiosna, nowina radosna

– Wiosna dokoła – Wiosna z daleka nas woła

Wiersz „Wiosna w przedszkolu” D. i K. Jagiełło

Chociaż śnieg leży jeszcze na polu,

wiosnę już mamy w naszym przedszkolu,

w doniczkach wschodzą pierwsze nasionka

i uśmiechają się w stronę słonka. (…)

Szczypiorek wyrósł dzisiaj z cebuli

i do rzeżuchy czule się tuli,

fasolka listki ma już zielone

i je odwraca w słoneczka stronę.