Dzieci z naszej grupy brały aktywny udział w obchodach „DNIA DRZEWA”.
- SŁUCHANIE ODGŁOSÓW PRZYRODY – LAS I JEGO MIESZKAŃCY
- ZABAWA RUCHOWA Z ELEMENTAMI ZABAWY ARTYKULACYJNEJ- „ZDROWE I CHORE DRZEWO” ( NA HASŁO: „ZDROWE DRZEWO” – DZ. WYMACHUJĄ RĘKOMA, GŁOWAMI W GÓRĘ, DÓŁ, PRAWO LEWO JEDNOCZEŚNIE WYPOWIADAJĄC „SZU”, NATOMIAST NA HASŁO: „DRZEWO CHORE” – DZ. POCHYLAJĄ SIĘ W PRZÓD, OPUSZCZAJĄ BEZWŁADNIE RAMIONA DO PRZODU ITP.
- CO NAM DAJE LAS-PLAKAT INFORMACYJNY/FILM EDUKACYJNY
- KONTRAKT PRZYJACIELA PRZYRODY/PRZYJACIELA DRZEWA I PRZYRZECZENIE :
-BĘDZIEMY KOCHAĆ I CHRONIĆ ROŚLINY ORAZ ZWIERZĘTA, ABY CIESZYŁY NAS SWOIM PIĘKNEM
-NIE BĘDZIEMY ŚMIECIĆ W LESIE
-PODCZAS POBYTU W LESIE BĘDZIEMY ZACHOWYWAĆ SPOKÓJ I CISZĘ
-NIE BĘDZIEMY ŁAMAĆ GAŁĘZI, ZRYWAĆ LIŚCI ( NISZCZYĆ DRZEW )
-BĘDZIEMY SYSTEMATYCZNIE PIELĘGNOWAĆ ZASADZONE DRZEWKA ORAZ ROŚLINY W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM
5.ROZMOWA PRZY OBRAZKU NA TEMAT, TEGO, CZEGO ROŚLINY POTRZEBUJĄ DO WZROSTU (tablica demonstracyjna )
6.BUDOWA DRZEWA – PREZENTACJA NA ŚWIEŻYM POWIETRZU ( Z WYKORZYSTANIEM LUP)
7.ZABAWA DYDAKTYCZNO-RUCHOWA:
-DZIECI WYKONUJĄ POLECENIA SŁOWNE NP.: STAŃ OBOK DRZEWA, PRZYKUCNIJ POD KONAREM, SCHOWAJ SIĘ ZA DREWO, STAŃ PRZY DRZEWIE, STAŃ POMIĘDZY DWOMA NAJBLIŻSZYMI DRZEWAMI
8.ZABAWA POLISENSORYCZNO – BADAWCZA:
-DOTYKAJĄ PNIA, LIŚCI, GAŁĘZI, OKREŚLAJĄ ICH STRUKTURĘ, PRZYTULAJĄ SIĘ DO PNIA DRZEWA, WĄCHAJĄ, NASŁUCHUJĄ NAJPIERW PRZYKŁADAJĄC UCHO, NASTĘPNIE PRZEZ ROLKĘ PO PAPIERZE TOALETOWYM ITP.
-PRZYKŁADAJĄ KARTKĘ PAPIERU DO PNIA I RĘKOMA PRZYCISKAJĄ KARTKĘ, A NASTĘPNIE RYSUJĄ PO KARTCE KREDKAMI
NA KONIEC WSPÓLNIE ZASADZILIŚMY W OGRODZIE PRZEDSZKOLNYM MŁODE DRZEWA, KTÓRE BĘDZIEMY SYSTEMATYCZNIE PIELĘGNOWAĆ I OBSERWOWAĆ , JAK ROSNĄ.