„Co słychać na wiosennej łące””

Podstawa Programowa:

Obszar I Fizyczny

Obszar II Emocjonalny

Obszar III Społeczny

Obszar IV Poznawczy

Materiał programowy:  „Kocham przedszkole”

Obszary działalności dziecka

Działam w harmonii z przyrodą (3)

Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)

Mówię i rozumiem (5)

Jestem odbiorcą i twórcą (7)

Myślę i działam matematycznie(4)

Jestem i działam z innymi (1)

Przewidywane umiejętności dzieci:

– wymieni mieszkańców łąki

– zna nazwę domu mrówek

– składa papier według instrukcji

– porównuje przedmioty ciężki- lekki

– przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się na wycieczce autokarowej

„ Na łące”- wiersz

Łąka tylu ma mieszkańców

Zwierząt roślin kolorowych

Tu motylek a tam pszczółka

Tutaj kwiatek- o różowy.

Z kopca wyszedł krecik mały

Obok niego idzie mrówka

Na rumianku w krasnej sukni

Przycupnęła boża krówka.

Nad tą łąką kolorową

Bal wydały dziś motyle

Zapraszają wszystkie dzieci

Więc zatańczę z nimi chwilę.

„ Kropki biedronki”- piosenka

1.Ile kropek ma biedronka

Dwie a może trzy

Trudno zliczyć daję słowo

Czy pomożesz mi.

Ref: Jedna druga trzecia czwarta

Piąta szósta kropka

Jest i siódma policz z nami

Gdy biedronkę spotkasz

2.Ach te kropki te kropeczki

Kłopot wielki mam

Bo te małe biedroneczki

Chodzą tu i tam.

Ref: Jedna druga trzecia czwarta….