PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY 22.02-26.04.2024
TREŚCI EDUKACYJNE | ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE |
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA | ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJ I MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA |
-poznaję legendę o powstaniu Warszawy
-wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby pt.: „A u nas…”
-poznają literę h, H, małą i wielką, drukowaną i pisaną,
-poznają cechy charakterystyczne swojego regionu,
-nauczą się piosenki „Jest taki kraj” i ją zaśpiewają,
-będą rozwijać słownictwo,
-dowiedzą się , jakie są polskie symbole narodowe,
-zbudują pociąg z literami,
-poznają narzędzia do pomiaru płynów,
-wykonają doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów,
-wysłuchają hymnu Polski,
-zapoznają się z mapą Polski
Piosenka
„Jest taki kraj”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk).
- Jest taki kraj, piękny kraj,
gdzie płynie Wisła błękitna.
Gdzie lasy zielone i góry wysokie,
i nasze Morze Bałtyckie.
Ref.: My Polskę znamy, Polskę kochamy,
bo to jest nasza ojczyzna.
My Polskę znamy, Polskę kochamy.
To kraj nasz, nasza piękna ojczyzna.
- Jest taki kraj, piękny kraj,
gdzie flaga biało-czerwona
i hymn narodowy, i orzeł w koronie –
to naszej Polski symbole.
Ref.: My Polskę znamy, Polskę kochamy…