Termin realizacji: 25.03 – 29.03.2024

„PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ŚWIĄT WIELKANOCNYCH” – poznajemy tradycje wielkanocne, kultywujemy niektóre zwyczaje Świąt Wielkanocnych: zakładamy hodowlę rzeżuchy, dekorujemy salę pisankami i bukszpanem, spożywamy świąteczny obiad.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP):
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka  

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

  1. Dziecko poznaje tradycje wielkanocne.
  2. Dziecko wypowiada się na temat rodzinnych zwyczajów świątecznych.
  3. Dziecko wykonuje proste działania matematyczne na konkretach i grupuje przedmioty w zbiory.    
  4. Dziecko wykonuje wielkanocne prace plastyczne.
  5. Dziecko obserwuje przyrodę w kontekście hodowli rzeżuchy i formułuje wnioski z przeprowadzonych badań.
  6. Dziecko kulturalnie spożywa świąteczny wielkanocny obiad.

Piosenka „Zając długie uszy ma”

Zając długie uszy ma

trala la, trala la,

nosek słodki oczka dwa

hopsa, hopsa sa.

Każdy zając skacze: – hoP

HOP, HOP HOP

HOP HO[P HOP

Jeden skok,

drugi skok Teraz wszyscy: HOP!

Wiersz: „Pisanki” Małgorzata Plata W koszyku małej Hanki
Ułożone są pisanki:
Na pierwszej kogucik widnieje;
Dziobek otworzył i głośno pieje.
Cały odziany jest w piórka tęczowe,
A grzebień czerwony zdobi mu głowę.
Obok tej pisanki leży jajeczko,
Na którym widnieje żółte słoneczko.
Okrągła buzia do nas się śmieje
I wokół siebie promyczki sieje. (…)
Inna pisanka jest calutka w kwiatki,
Różnymi barwami cieszą oczy ich płatki.
A na ostatniej pisance Haneczki
Migotliwie świecą małe gwiazdeczki. (…)
Wielkanocne pisanki – święconki ozdoba…
Która najbardziej ci się podoba?