DZIECKO:

  • interesuje się historią,
  • pozna podstawowe informacje o zawodach: archeolog, paleontolog, kustosz,
  • szanuje pozostałości historii i wie jak właściwie zachować się w muzeum,
  • doskonali umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych,
  • poszerza i utrwala wiedzę na temat dinozaurów, ich życia i odżywiania,
  • rozwija wyobraźnię,
  • współdziała z innymi w zabawie i na zajęciach,
  • utrwalenie znajomości nazw dinozaurów,
  • rozwija słuch muzyczny,
  • rozwija wyobraźnię.

DZIECKO:

  • zna znak graficzny litery „G”, „g”
  • pisze literę po śladzie
  • dokonuje analizy słuchowo – wzrokowej wyrazu „garnek”
  • przelicza liczebnikami głównymi
  • ilustruje ruchem muzykę
  • rozwija i doskonali sprawność manualną i wrażliwość muzyczną
  • słucha poleceń nauczyciela i wykonuje je

DZIECKO:

  • zna znak graficzny litery „W”, „w”
  • pisze literę po śladzie
  • dokonuje analizy słuchowo – wzrokowej wyrazu „wiosna”
  • czyta proste wyrazy i układa z nimi zdania;
  • kojarzy wiosnę z odpowiednimi zjawiskami przyrodniczymi, atmosferycznymi i społecznymi;
  • zna zwyczaje ludowe związane z pierwszym dniem wiosny (gaik, maik, Marzanna) i je kultywuje;
  • utrwala poznane litery;
  • zna znak graficzny liczby 10;
  • przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi;
  • wie, co potrzebne jest roślinom do życia;
  • zna sposoby wyhodowania rośliny (z nasiona, z cebulki, z sadzonek);
  • zasadzi nasionka lub cebulkę;

DZIECKO:

  • zna znak graficzny litery „J”, „j”
  • pisze literę po śladzie
  • dokonuje analizy słuchowo – wzrokowej wyrazu „jajko”
  • zna tradycje świąt wielkanocnych;
  • wypowiada się nt przeżyć związanych ze świętami;
  • ozdabia jajka;
  • dba o wysiane rośliny – podlewa, obserwuje;
  • rozwiązuje zadania matematyczne;
  • interesuje się zjawiskami przyrodniczymi;

SPACER WIOSNY” – A. Olędzka

Wyszła Wiosna na spacer
w kolorowej sukience.
W kapeluszu na głowie
i z kwiatami w ręce.
Słońce do niej się uśmiecha,
motyl usiadł na dłoni.
A Wiosenka biegnie przed siebie
i czerwone biedronki goni

Idzie wiosna słońce świeci.
Na spacerek wyszły dzieci.
Rosną kwiaty.
Ptaszek śpiewa.
Wieje wietrzyk.
Szumią drzewa.
Dwie biedronki się spotkały.
O motylach rozmawiały.

„MASZERUJE WIOSNA”

  1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
    Maszeruje drogą mała wiosna
    Ma spódniczkę mini sznurowane butki
    I jeden warkoczyk krótki

REF.
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

  1. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
    Na ramieniu małą torebeczkę
    Chętnie żuje gume i robi balony
    A z nich każdy jest zielony

REF.
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

  1. Wiosno wiosno
    Nie zapomnij o nas
    Każda trawka chce
    Być już zielona
    Gdybyś zapomniała inną
    Drogą poszła
    Zima by została mroźna

REF.
Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat