Temat kompleksowy: „Przyszła do nas wiosna, a z nią pora wielkanocna…”- obserwujemy otaczającą nas przyrodę: kwiaty, ptaki, pąki na drzewach.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 -Jestem i działam z innymi

Obszar 2 -Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 -Żyje w harmonii z przyrodą

Obszar 4 -Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 -Mówię i rozumiem

Obszar 6 -Będę czytać i pisać

Obszar 7 -Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I    Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II   Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III  Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV  Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

1.Dziecko poznaje oznaki wiosny: kwiaty, przylatują ptaki- bociany, zwierzęta budzą się z zimowego snu-niedźwiedzie

2.Dziecko tworzy kompozycje plastyczne, podejmuje próbę cięcia nożyczkami

3.Dziecko słucha wierszy o tematyce bliskiej dziecku

4.Dziecko zachowuję się kulturalnie dbam o higienę, ład i porządek ( w bibliotece)

5.Dziecko rozwija kompetencje związane z samoobsługą-zakłada garderobę przed spacerem.

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek WSiP

Kto to? I. Salach

Powiedzcie mi dzieci

co to jest za pani.

Trawa rośnie, słonko świeci

Ptaszek śpiewa do niej.

Kto przychodzi do nas

o tej porze roku?

Jest pachnąca i radosna

czy wiesz kto to? Wiosna.

Pani Wiosna M. Dworak

1.Idzie, idzie pani wiosna cicho na paluszkach,

taka piękna i radosna jak bajkowa wróżka.

Ref. Obudź się niedźwiadku już

        wiosna jest tuż, tuż.

2.Idzie wiosna, kolorowa ma w koszyku w kwiatki,

pragnie nimi obdarować dzieci i niedźwiadki.