Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec:

  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych
  • poznawanie oznak wiosny
  • poszerzanie wiadomości przyrodniczych o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów: żonkil, krokus, przebiśnieg, tulipan
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
  • zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu
  • zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia „W marcu jak w garncu”
  • poznanie pracy ogrodnika
  • wdrażanie do utrzymania porządku w najbliższym otoczeniu
  • układanie historyjki obrazkowej
  • zachęcenie do czynnego udziału w sianiu i sadzeniu roślin w kąciku przyrody, zachęcenie do ich pielęgnowania
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zna znak graficzny liter: g, G, w, W, j, J
  • wymienia nazwy dni tygodnia
  • dodaje i odejmuje w zakresie 10
  • zna znak graficzny liczb 9 i 10
  • przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • ogląda z uwaga książki i wyszukuje określone informacje

„Wiosna w błękitnej sukience”- piosenka

Tekst sł. Stanisław Marciniaka

Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy.

Wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

ref: Wiosna buja w obłokach…

Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

ref: Wiosna buja w obłokach…

„Wielkanoc” – wiersz

Wielkanocny stół już przygotowany.

Na nim pisanki i baranek lukrowany.

Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie,

kiełbasa i żurek na pewno też będzie.

Baba wielkanocna duża i pachnąca

i owies zielony, co pędzi do słońca.

W koszyczku święconka i bazie w wazonie

W świąteczny bukiet ułożone.