Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc marzec:
- rozwijanie sprawności manualnych
- rozwijanie poczucia rytmu i możliwości wokalnych
- poznawanie oznak wiosny
- poszerzanie wiadomości przyrodniczych o nazwy pierwszych wiosennych kwiatów: żonkil, krokus, przebiśnieg, tulipan
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- zwracanie uwagi na kaprysy pogody w marcu
- zapoznanie dzieci ze znaczeniem wiosennego przysłowia „W marcu jak w garncu”
- poznanie pracy ogrodnika
- wdrażanie do utrzymania porządku w najbliższym otoczeniu
- układanie historyjki obrazkowej
- zachęcenie do czynnego udziału w sianiu i sadzeniu roślin w kąciku przyrody, zachęcenie do ich pielęgnowania
- rozwijanie umiejętności liczenia
- zna znak graficzny liter: g, G, w, W, j, J
- wymienia nazwy dni tygodnia
- dodaje i odejmuje w zakresie 10
- zna znak graficzny liczb 9 i 10
- przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi
- ogląda z uwaga książki i wyszukuje określone informacje
„Wiosna w błękitnej sukience”- piosenka
Tekst sł. Stanisław Marciniaka
Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.
ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.
Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.
ref: Wiosna buja w obłokach…
Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.
ref: Wiosna buja w obłokach…
„Wielkanoc” – wiersz
Wielkanocny stół już przygotowany.
Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie,
kiełbasa i żurek na pewno też będzie.
Baba wielkanocna duża i pachnąca
i owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyczku święconka i bazie w wazonie
W świąteczny bukiet ułożone.