Temat kompleksowy: „„Słuchamy muzyki poważnej, aby odkrywać i podziwiać jej piękno”

Dziecko:

– kształci umiejętność odbioru muzyki; dostrzega piękno muzyki poważnej, usprawnia spostrzegawczość słuchową

– poznaje niektóre określenia i zwroty muzyczne: kompozytor, solista, chór, orkiestra, koncert, sopran, bas, piano, klucz wiolinowy,  itp.

– przedstawia  swoje odczucia i wyobrażenia po wysłuchaniu utworu muzycznego w formie plastycznej

– rozpoznaje i nazywa wybrane instrumenty muzyczne

– improwizuje ruchem muzykę; doskonali poczucie rytmu, uczestniczy w twórczym tańcu wg koncepcji Batti Strauss

– wykonuje prosty instrument perkusyjny z dostępnych materiałów

– poznaje sposób zapisu muzyki za pomocą nut

– wie, że dźwięki wydawane przez różne materiały są różne

Piosenka” Jestem muzykantem konszabelantem”:

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

Na flecie, na flecie

Firlalalajka, firlalalajka

firlalalajka, firlalalajka bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

na bębnie, na bębnie

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

Na trąbce, na trąbce

trutu tutu, trutu tutu

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

na skrzypcach, na skrzypcach

cimci ricci, cimcci ricci

trutu tutu, trutu tutu

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!