„ KSIĄŻKI DAWNIEJ I DZIŚ SKARBNICĄ WIEDZY, NIEZAPOMNIANYCH PRZYGÓD, WYOBRAŹNI, OKNEM NA ŚWIAT!”

Podstawa Programowa:

Obszar I Fizyczny

Obszar IV Poznawczy

Obszar III Społeczny

Obszar II Emocjonalny

Materiał programowy:  „Kocham przedszkole”

Obszary działalności dziecka

Żyję zdrowo i bezpiecznie

Mówię i rozumiem

Jestem odbiorcą i twórcą

Myślę i działam matematycznie

Jestem i działam z innymi

Przewidywane umiejętności dzieci:

– używa chwytu pisarskiego podczas rysowania, kreślenia szlaczków na pergaminie, w masie solnej, po papierze o różnej fakturze

-kalkuje, odwzorowuje

-projektuje okładkę własnej książki, nadaje jej tytuł

-uważnie słucha treści opowiadania, wypowiada się na temat jego treści cierpliwie czekając na swoją kolej

-odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości

-wie, od czego zaczyna się tworzenie książki, wymienia etapy powstawania książki od pomysłu do druku

-wie, kim jest pisarz/pisarka, czym zajmuje się redaktor/redaktorka, a czym grafik

-pozna historię pisma, druku

-wie, czym różni się biblioteka od księgarni, wie, jak należy zachować się w tych miejscach

– zna i przestrzega zasady bezpiecznej i zgodnej zabawy, utrwali zasady i normy zawarte w grupowym „ KODEKSIE EMPATII I ŻYCZLIWOŚCI”, rozumie znaczenie słowa: „ŻYCZLIWOŚĆ”, używa zwrotów grzecznościowych

-projektuje „ORDER ŻYCZLIWOŚCI, PRZYJAŹNI I UŚMIECHU”, współdziała

-wie, do czego służą ręce oraz jak rozładowywać negatywne emocje, kiedy pojawi się „ZŁOŚĆ” ( projekt edukacyjny A. Radosiewicz – „STOP-TO MI SIĘ NIE PODOBA!”, film edukacyjny – „I CO Z TĄ ZŁOŚCIĄ?” )

-eksperymentuje, szacuje, przewiduje, przelicza w podanym zakresie

-bawi się w sklep, rozpoznaje i nazywa banknoty i monety o wybranych nominałach

-układa budowle/wieże z klocków sześciennych w parze według instrukcji ( elementy PLANU DALTOŃSKIEGO )

-ułoży historyjkę obrazkową w odpowiedniej kolejności ( „HISTORIA PLUSZOWEGO MISIA” )

-w skupieniu obejrzy teatrzyk respektując zasady savoir-vivre  obowiązujące podczas wystąpień publicznych, przedstawień teatralnych,  audycji muzycznych (przestrzega normy społeczno- kulturalne )

– samodzielnie wykonuje czynności samoobsługowe ( rozbieranie i ubieranie się )

-rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, ruchy naprzemienne

-prawidłowo wykonuje wdech i wydech podczas zabaw oddechowych i relaksacyjnych z elementami TRENINGU AUTOGENNEGO SCHULTZA