Temat kompleksowy: Kraina czystości – uczymy się zasad higieny i kultury osobistej

Zadania dydaktyczno– wychowawcze (umiejętności) :

– Dziecko poznaje jak i dlaczego należy dbać o czystość swojego ciała;

– Dziecko właściwie korzysta z urządzeń sanitarnych, przyborów toaletowych: mydło, ręcznik, pasta, itp.;

– Dziecko pamięta o higienie rąk po skorzystaniu z toalety;

– Dziecko uczy się utrzymywać czystość i porządek wokół siebie;

– Dziecko przestrzega codziennego rytmu dnia w przedszkolu i w domu;

– Dziecko improwizuje ruchem do piosenki;

– Dziecko ćwiczy sprawność manualną, wykonując prace plastyczne.

Obszary działalności dziecka z programu ,,Kocham przedszkole” (M. A. Pleskot, A. Staszewska – Mieszek WSIP)

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem twórcą i odbiorcą

Obszary podstawy programowej:

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Wiersz ,,Czyste ręce”

Dziś od rana plusk w łazience,

to maluchy myją ręce.

Najpierw w wodzie opłukują,

potem mydłem nasmarują.

Znowu woda – istny cud !

W umywalkę puk-puk-puk!

Jeszcze tylko kran zakręcę

i już czyste mamy ręce.

I. Salach

Plan opracowała:

Karolina Borowicz