„Pomysły na deszczowe dni”

Podstawa Programowa:

Obszar I Fizyczny

Obszar II Emocjonalny

Obszar III Społeczny

Obszar IV Poznawczy

Materiał programowy:  „Kocham przedszkole”

Obszary działalności dziecka

Działam w harmonii z przyrodą (3)

Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)

Mówię i rozumiem (5)

Jestem odbiorcą i twórcą (7)

Myślę i działam matematycznie(4)

Jestem i działam z innymi (1)

Przewidywane umiejętności dzieci:

– wymieni zjawiska atmosferyczne występujące jesienią

– pozna obraz graficzny litery U, u

– tworzy grę planszową współpracując w parze

– składa obrazek w całość ( 6 części)

– panuje nad swoimi emocjami

– formułuje wnioski na podstawie doświadczenia z wodą

„Deszczowa piosenka”- piosenka

1.Cały świat dziś zapłakany

Ciągle pada deszcz

Weź parasol podaj rękę

Zanuć deszczową piosenkę

Kap, kap, kap ,kap, kap

Ref: Kapu- kap ,kapu- kap

Deszczowa piosenka

Moknie pies bury kot

I mamy sukienka

2.Na podwórku wietrzyk dmucha

Ciągle pada deszcz

Weź parasol i posłuchaj

Wiatr ci szepcze coś do ucha

Szu ,szu ,szu ,szu ,szu

Ref: Kapu- kap ….