TEMAT KOMPLEKSOWY: JESTEM BEZPIECZNY I ROZWAŻNY W DOMU I PRZEDSZKOLU

Cele:

Dziecko:

– zna zasady bezpiecznego poruszania się po drodze

– wskazuje miejsce bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię

– wie, w jaki sposób reagować w sytuacji niebezpiecznej

-doskonali umiejętność wzywania pomocy

–  utrwala numer alarmowy 112

– rozwija umiejętność budowania dłuższej wypowiedzi

– rozwija wyobraźnię przestrzenną

– doskonali poczucie rytmu w zabawach muzycznych i ruchowych

Wiersz W. Chotomska

            Gdy zamierzasz przejść ulicę

1. Na chodniku przystań bokiem.

2. Popatrz w lewo bystrym okiem.

3. Skieruj w prawo wzrok sokoli.

4. Znów na lewo spójrz powoli.

5. Jezdnia wolna – wiec swobodnie mogą

przez nią przejść przechodnie

Każdy uczeń, nawet mały,

Zna na pamięć te sygnały

I odróżnia na ulicach

Wszystkie znaki na tablicach.

Gdy widzimy, że kolega

pędzi i na jezdnię wbiega, to wołamy:

– Wracaj kłusem,

bo nie jesteś autobusem!

Gdy ujrzymy czytelnika.

co na jezdnię zszedł z chodnika.

zawołajmy doń z daleka:

– Jezdnia to nie biblioteka!

Do tramwaju nie skacz w biegu

i powstrzymaj swych kolegów.

Jeśli skoki chcą trenować,

na boisko ich zaprowadź.

Tych, co się czepiają wozów,

w mig bierzemy pod swój dozór,

Złapmy ich za mankiet spodni

i krzyknijmy: – Marsz, na chodnik!

Gdy na jezdni nam się zdarzy

ujrzeć piłkę i piłkarzy,

to wołamy bez obawy:

– Jezdnia nie jest do zabawy!

Dzwonek dzwoni,

więc do k lasy wskakujemy zgrabnym susem

i z chodzenia po ulicach

dostajemy piątkę z plusem!

„Piosenka o niebezpiecznym świecie”