Obszary podstawy programowej

1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka

2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka

3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka

4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka

Wielkanocny czas” (3-7.04.2023r)

doskonalenie umiejętności liczenia na miarę możliwości dziecka

wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką świąteczną

doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem

wdrażanie do wypowiadania się w sposób zrozumiały, poprawny pod względem gramatycznym i fleksyjnym

rozwijanie zainteresowania literą „j”, „J”, udział w zabawach i grach utrwalających znajomość liter

doskonalenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów, wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie

rozwijanie zainteresowań tradycjami wielkanocnymi

kształtowanie kompetencji w zakresie myślenia krytycznego i twórczego/stawiania sobie celów i realizowania ich w grupie/szukania twórczych rozwiązań

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 3., 7., 8.

„Mieszkańcy domu i zagrody” (11-14.04.2023r)

wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt domowych i hodowlanych

dostrzeganie postępu technicznego w gospodarstwie rolnym

otwartość i gotowość do porozumienia się z innymi z wykorzystaniem różnych form komunikacji

porównywanie długości „na oko” i przez przykładanie przedmiotów, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”

porządkowanie przedmiotów według długości wzrastającej lub malejącej

rozumienie znaczenia miar w życiu człowieka

rozumienie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia

liczenie i odzwierciedlanie liczby elementów na palcach lub na zbiorach zastępczych

dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym

znajomość i stosowanie zapisu cyfrowego od „0” do „10”

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4.

„Ekologia na co dzień” (17-21.04.2023r)

dostrzeganie wpływu działalności człowieka na przyrodę – zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne – na podstawie informacji z literatury, spotkań z ekspertami, spacerów i wycieczek, filmów edukacyjnych, zdjęć

kształtowanie prawidłowych reakcji na negatywne zmiany w otoczeniu przyrodniczym poprzez aktywny udział w oszczędzaniu jej zasobów, m.in. oszczędzanie wody i energii

podejmowanie działań chroniących zasoby przyrodnicze, np. segregacja odpadów, wykorzystywanie sposobów zmniejszania ich ilości, oszczędzanie wody

rozwijanie empatycznego stosunku do zwierząt i wykazywanie wrażliwości na ich los

prawidłowe reakcje na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom

dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej

czytanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu

doskonalenie kompetencji i intuicji matematycznych (klasyfikacja, przeliczanie, mierzenie objętości)

eksperymentowanie z dźwiękiem i rytmem, tworzenie własnych instrumentów muzycznych

zapoznanie się ze znakiem graficznym liter „g”, „G”, uczestnictwo w procesie alfabetyzacji, wykazywanie zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 3., 4.

„Książka skarbnicą wiedzy” (24-28.04.2023r)

odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

wypowiadanie się w sposób zrozumiały z zachowaniem następstwa czasu, poprawnie pod względem gramatycznym i fleksyjnym

szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek, wyliczanek i wierszy

doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia

znajomość procesu powstawania książki oraz dzielenie książek na dostępne kategorie

szanowanie książek i odkładanie ich na miejsce po przeczytaniu

znajomość biblioteki i przestrzeganie obowiązujących w niej zasad

rozróżnianie kierunków w przestrzeni

wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą

komunikowanie się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych

rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter

dokonywanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 4., 5., 8.