13.03 – 17.03

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka

  • odkładanie prac na półki indywidualne,
  • korzystanie z toalety.

Językowa aktywność dziecka

  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka

  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka

  • współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.

Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka

  • doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania bohaterów literackich) wybranych wartości moralnych, np. dobra, odwagi,
  • odpowiadanie na pytania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka

  • spacerowanie w pobliżu przedszkola.

Językowa aktywność dziecka

  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
  • wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
  • stosowanie gestów jako znaków umownych, np. palec wskazujący na ustach jako prośba o zachowanie ciszy.

Artystyczna aktywność dziecka

  • zwracanie uwagi na niewerbalny sposób porozumiewania się,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.

Poznawcza aktywność dziecka

  • ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
  • reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji,
  • budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
  • układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.

Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41-45, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 61, 65, 66, 72, 73, 75).

Piosenka
Dzieci w przedszkolu
Krzyś i Marysia wybrali dzisiaj do swej zabawy lalkę i misia.
Już po dywanie mkną samochody, zaraz się zaczną wielkie zawody.
Na spacer lalki zabrała Zosia
Razem z nią idzie mała Małgosia
Książki w kąciku Kamil układa
Dzielnie mu w pracy Olga pomaga.

Wiersz
Co robi moja ręka?
Głaszcze miękko tak, tak, tak
Puka – puk,puk,puk
Drapie- drap.drap.drap
Szczypie – aj,aj,aj
Tańczy- hop,hop,hop
Klaszcze – brawo! Klap,klap,klap
Dobranoc – pa,pa,pa