PODSTAWA PROGRAMOWA:

OBSZAR I FIZYCZNY

OBSZAR II EMOCJONALNY

OBSZAR III SPOŁECZNY

OBSZAR IV POZNAWCZY

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego tekstu i ilustracji

-dz. dostrzega nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny

-dz. określa pogodę i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia

-dz. klasyfikuje elementy wg. rodzaju, wielkości, przelicza stosując nazwy liczebników głównych

-dz. potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki

-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych

-dz. zakłada wspólnie z innymi dziećmi hodowlę wybranych roślin

WIERSZ:

„„Marcowa pogoda”

Autor: Bożena Forma

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,

jak dobrze mieszać pogodę w garze.

Zanim na dobre wiosna przybędzie,

ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,

i jeszcze trochę śnieżek poprószy.

I chociaż słońce mocniej przygrzeje,

to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

PIOSENKA:

Marzec i wielki garnek”

1. Marzec zamieszał w wielkim garnku śnieg i deszcz.

Dodał trochę słońca, tęczę dodał też.

Martwi marzec się dość mocno.

Nie wie sam, czego chce.

Trochę zimy, trochę wiosny.

Nie chce wybrać źle.

Ref.: Śnieżek sypie, deszczyk pada i tak wciąż na zmianę.

Co założyć dziś wypada? Muszę spytać mamę.

2. Wielki garnek zabulgotał raz i dwa.

I na niebo, wyszła mieszanina ta.

Martwi marzec się dość mocno.

Nie wie sam, czego chce.

Trochę zimy, trochę wiosny.

Nie chce wybrać źle.

Ref.: Śnieżek sypie, deszczyk pada i tak wciąż na zmianę.

Co założyć dziś wypada? Muszę spytać mamę.