Krasnal Png, Wektory, PSD i Clipart do pobrania za darmo | Pngtree
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
– korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku,
– spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
Językowa aktywność dziecka
– rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
– nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru)
Artystyczna aktywność dziecka
– rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
– uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
– uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
– przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
– podejmowanie prób wspólnych zabaw,
– nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
– podejmowanie prób wspólnych zabaw,
– nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
– poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób,
– spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
– wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
– obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów,
– rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
– wypowiadanie się prostymi zdaniami.
Artystyczna aktywność dziecka
– rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
– rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej.
Poznawcza aktywność dziecka
– rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu,
– nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają,
– układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych,
– składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 44, 50, 52, 56, 60, 65, 71, 75).