Obszary podstawy programowej

1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka

2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka

3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka

4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka

„W karnawale same bale” (9-13.01.2023)

• zapoznanie z obrazem graficznym liter „b” i „B”

• doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów tworzenia odpowiednich zbiorów

• wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów

• poznanie zapisu liczby „0”

• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania

• poszerzanie wiedzy na temat strojów ludowych pochodzących z różnych części Polski

• rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”

• poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 8,

„Kosmiczne podróże” (16-20.01.2023)

wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. siły wydobywającego się z balonu powietrza w modelu rakiety

doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji

dokonywanie analizy i syntezy prostych słów

odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości

dokonywanie pomiaru odległości, szacowanie odległości

posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”

doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”

doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia, poznawanie cyfr od „1” do „8”

interesowanie się literą „p”

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 8,

„Babcia i dziadek to skarb” (23-27.01.2023)

wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych

dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych i pewnych prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, badanie właściwości materiałów i zjawisk fizycznych

utrwalanie kształtu liter przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe

poznawanie liter drukowanych – małych i wielkich, uczestniczenie w procesie alfabetyzacji, wykazywanie motywacji i zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter

dostrzeganie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia (liczenie w różnych kierunkach, przeliczanie tych samych elementów różnie ułożonych: w rzędzie, piramidkach, rozsypce)

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 5, 8,