OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

TEMAT: NOWY ROK

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dz. poznaje tradycje związane z pożegnaniem Starego Roku i powitaniem Nowego Roku.
  2. Dz. poznaje wygląd i nazwy różnych rodzajów zegarów (klepsydra, zegar słoneczny, elektroniczny, tarczowy).
  3. Dz. wypowie się na temat obrazka, ilustracji.
  4. Dz. zna nazwy dni tygodnia, pór roku oraz kolejność ich występowania.
  5. Dz. stosuje pojęcia związane z następstwem czasu: wczoraj, dzisiaj, jutro.

TEMAT EDUKACYJNY: „KOSMOS PODRÓŻ DO GWIAZD”

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dz. wie, że słońce znajduje się w centrum Układu Słonecznego.
  2. Dz. poznaje planety i ich cechy charakterystyczne.
  3. Dz. poznaje obraz graficzny litery „P”, „p”.
  4. dz. układa i kontynuuje podany rytm.
  5. Dz. uczestniczy aktywnie w uroczystościach i zabawach organizowanych na terenie przedszkola.
  6. Dz. poznaje zwyczaje związane z karnawałem.

TEMAT EDUKACYJNY: BABCIA I DZIADEK TO SKARB

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko używa zwrotów oznaczających stopień pokrewieństwa, np. : babcia, dziadek, siostra, brat.
  2. Dziecko wie, że należy szanować starsze osoby
  3. Dziecko wypowiada się na temat najbliższych, odpowiada na pytania analizujące treść utworów z literatury dziecięcej
  4. Dziecko wykonuje upominki dla najbliższych
  5. Dziecko  przelicza używając liczebników porządkowych
  6. Dziecko poznaje obraz graficzny litery S, s
  7. Dziecko śpiewa piosenki ilustrując ich treść.
  8. Dziecko bierze aktywny udział w uroczystościach przedszkolnych.