PLAN WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNY
5.12-9.12.2022
W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ :
- Z czym się kojarzy postać Mikołaja
- Kiedy obchodzimy mikołajki
- Jak obchodzimy mikołajki w Polsce, a jak na świecie
- Kto obchodzi swoje święto dzień przed mikołajkami dzień po mikołajkach
- Jak wygląda litera e,E i jak się ją pisze
- Jak wygląda liczba 7 i jak się ją pisze
- Kim jest wolontariusz?
JAK DZIECI BĘDĄ SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA TYGODNIA?
- Słuchając opowiadania A.Widzowskiej „Przygoda Mikołaja”
- Pracując z tablicami demonstracyjnymi
- Słuchając piosenki „Pomocnik Mikołaja”
- Uczestnicząc w zabawach „Co robi Mikołaj?, Co cieszy Mikołaja?
- Kultywując tradycje mikołajkowe
,,Pomocnik mikołaja” (sł. i muz. Krystyna Gowik).
1. Gdy mikołaj jedzie z prezentami do nas tu,
chcę do jego sanek wskoczyć i pomagać mu!
Chmury rozganiać pod jego saniami,
nosić te ciężkie worki z prezentami,
karmić renifery i wśród śnieżnej zamieci
szukać dróg do wszystkich w świecie dzieci.
Bo tak bardzo…
Ref.: Chcę, by zabrał mnie mikołaj do pomocy.
Chcę z nim jeździć saneczkami w dzień i w nocy.
Mamo, tato, pozwólcie mi na tę wycieczkę,
aby można pomóc mu troszeczkę,
choć
troszeczkę.
2. Może by samemu mikołajem kiedyś być?
I pomagać innym, by szczęśliwie można żyć.
Farby pożyczać i kredki, gdy trzeba,
iść po zakupy, choć śnieg sypie z nieba.
Z pieskiem wyjść na spacer, babci pomóc gotować,
mikołajem być – trzeba spróbować.
Bo tak bardzo…
Ref.: Chcę, by zabrał…