TEMAT: „TOYS – zabawki”

  1. POZNANIE SŁOWNICTWA „TOYS” – oglądanie prezentacji pt. „My toys”.

Podczas oglądania filmiku powtarzajcie nazwy zabawek w języku angielskim.

W szczególności proszę skupić uwagę na nazwy tych wybranych zabawek:

– a ball – piłka

– a train – pociąg

– a robot – robot

– a plane – samolot

– a car – samochód

– a doll – lalka

– a teddy bear – miś pluszowy

 – blocks – klocki

  • „My toys” – zabawa w szukanie i nazywanie zabawek w swoim pokoju.

Poszukajcie w swoim pokoju wybranych zabawek i wspólnie z rodzicami lub samodzielnie nazwijcie je w języku angielskim.

  • Zabawy z piosenką „Teddy Bear, Teddy Bear Turn Around” – Bounce Patrol.

Najpierw obejrzyjcie wideo z piosenką, następnie włączcie się aktywnie do zabawy wykonując czynności pokazywane przez misia:

turn around – obróć się

touch the ground – dotknij ziemi / podłogi

fly a kite – puszczaj latawiec

ride a bike – jedź na rowerze

climb a tree – wspinaj się na drzewo

watch tv – oglądaj telewizję

go upstairs – idź do góry po schodach

comb your hair – czesz swoje włosy

play the drums – graj na perkusji

shake your bum – potrząśnij pupą

jump up high – podskocz wysoko

say goodbye – powiedz „do widzenia”

  • Oglądanie bajki ze Stevem i Maggie pt. „Dangerous toys” (Niebezpieczne zabawki)
  • Karta pracy on-line „BODY PARTS teddy bear”

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Parts_of_the_body/BODY_PARTS_teddy_bear_gn1911237ob

Polecenie: Listen and draw a line (Posłuchaj I narysuj linię). Najpierw słuchamy nazwy części ciała (klikamy na szary prostokąt), potem najeżdżamy myszką na nazwę. Gdy pojawi się żółty ołówek, rysujemy linię od tej nazwy do odpowiedniej części ciała misia. Na koniec sprawdzamy odpowiedzi – klikamy na napis „Finish!!”, a następnie na „Check my answers” po lewej stronie.

Have Fun!!! Udanej zabawy!!!