Hello!

Ostatnia porcja zabaw z tematu FEELINGS and EMOTIONS (uczucia i emocje)

Have fun! Udanej zabawy!

  1. Piosenka na powitanie „One Little Finger”
  • Zabawa z obrazkami „Pin on Backs” (Przypnij na plecach).

Przygotujcie 8 obrazków z emocjami z poprzednich zajęć lub narysujcie je sami: happy – szczęśliwy, sad – smutny, angry – zły, surprised – zaskoczony, hungry – głodny, scared – przestraszony, shy – nieśmiały, sleepy – śpiący.

Rodzic przypina dziecku do koszulki z tyłu na plecach wybrany przez siebie obrazek za pomocą klamerki. Dziecko nie może widzieć tego obrazka, ponieważ musi zgadnąć, jaka emocja jest na nim przedstawiona, zadając pytanie: „Am I happy?” (wymowa: em aj heppi; tłumaczenie: Czy jestem szczęśliwy?). Jeżeli dziecko nie zgadnie, rodzic odpowiada: „No” (Noł – Nie). Dziecko pyta tak długo, aż wymieni nazwę emocji z obrazka; rodzic odpowiada wtedy „Yes” (Jes – Tak).

  • Utrwalenie piosenki o emocjach „Feelings” | Word Power | PINKFONG Songs for Children

Zaśpiewajcie piosenkę, której nauczyliśmy się z tym tematem, aby jeszcze lepiej ją zapamiętać i utrwalić poznane słownictwo.

  • Na zakończenie „Feelings Traffic Light” (Syganlizator uczuć i emocji). Posłuży Wam do codziennego utrwalania nazw uczuć w języku angielskim. Przykład poniżej:

Na większym arkuszu papieru napiszcie u góry: „TODAY I’M …” (tzn. DZISIAJ CZUJĘ SIĘ …). Poniżej narysujcie wybrane przez siebie emocje (jak na zdjęciu) i codziennie zaznaczajcie za pomocą klamerek swoje samopoczucie i używajcie angielskich nazw uczuć i emocji, np. Today I’m happy / sad / angry, itd. Zaproście do zabawy całą rodzinę, podpisując klamerki swoimi imionami.

Thank You!