TEMAT DNIA: „OGONEK ZAJĄCZKA”

  1. Zabawa matematyczna DLA CAŁEJ RODZINY „Przyczep ogonek zajączkowi”

Na arkuszu brystolu narysujcie sylwetę zajączka lub wykorzystajcie gotowy szablon do druku (poniżej). Przymocujcie go na ścianie, drzwiach lub tablicy jeśli macie taką w domu. Wytnijcie z papieru ogonki dla zajączka (szablon poniżej), podklejcie je taśmą dwustronną lub kulką plasteliny. Osoba przypinająca ogonek musi mieć oczy zakryte chustą.

Zadaniem osoby z zakrytymi oczami jest przypięcie zajączkowi ogonka w odpowiednim miejscu, a pozostałych osób prowadzenie jej za pomocą krótkich komend: „na dół, do góry, w bok, w prawo, w lewo”.

UWAGA!!! Dziecko w tej zabawie powinno być zarówno OSOBĄ PRZYPINAJĄCĄ OGONEK, jak i OSOBĄ KIERUJĄCĄ, ponieważ próbuje wtedy stosować pojęcia określające położenie przedmiotów i kierunków w przestrzeni (wymienionych powyżej) w konkretnych sytuacjach zadaniowych.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narząd mowy:

– „Jajko” – otwierajcie i zamykajcie wargi, układajcie je tak, aby kształtem przypominały jajko;

– „Gorące jajko” – nabierajcie powietrze nosem, wypuszczajcie je ustami w taki sposób jakbyście dmuchali na gorące jajko;

– „Rogi baranka” – rysujcie językiem kółeczka, przesuwajcie język po górnej i dolnej wardze;

– „Baranki” – opierajcie język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.

  • Zabawa ruchowa „Zające i lis”

W dowolnych miejscach w pokoju rozkładacie na podłodze duże klocki lub poduszki. Rodzic zamienia się w lisa, a dziecko / dzieci są zajączkami. Dziecko / dzieci „zajączki” w rytmie akompaniamentu granego na wybranym instrumencie, kicają w dowolnych kierunkach między klockami – „krzakami”. Na hasło „lis” każde dziecko zajmuje miejsce przy wybranym klocku i próbuje pozostać przez chwilę w bezruchu.

Miłej zabawy!