TEMAT EDUKACYJNY:

„KIM BĘDĘ, GDY DOROSNĘ?”

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ

  • Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  • Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  • Społeczny obszar rozwoju dziecka
  • Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIJĘTNOŚCI DZIECI:

  1. Dziecko poszerza wiedzę na temat zawodów, dopasowuje odpowiednie atrybuty.
  2. Dziecko interesuje się zawodami wykonywanymi przez rodziców oraz osoby

z najbliższego otoczenia.

  • Dziecko śpiewa piosenki zachowując tempo i rytm.
  • Dziecko zna literę R, r ićwiczy umiejętność wyróżniania litery r wwyrazach;
  • Dziecko podejmuje próby czytania sylab otwartych z literą r.
  • Dziecko analizuje treść utworów literackich.

Program wychowania-przedszkolnego:

Kocham przedszkole, autor: Mirosława Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek

,,Zawody” – Karaszewski Stanisław


 Kto dom stawia? – Murarz!
 Kto chleb piecze? – Piekarz!
 Kto stół robi? – Stolarz!
 A ty? Na co czekasz?

 Każdy jakiś zawód ma,
 swoją pracę dobrze zna.
 W domu, w polu, w szkole też
 pracuj z nami, jeśli chcesz!

 Kto maluje? – Malarz!
 Kto nas leczy? – Lekarz!
 Książki pisze? – Pisarz!
 A ty? Gdzie uciekasz?

 Każdy jakiś zawód ma,
 swoją pracę dobrze zna,
 dookoła praca wre,
 by nam lepiej wiodło się! �