Zabawa matematyczna “Cztery łapy” – prezentacja cyfry 4 

Dziś  porozmawiamy o cyfrze 4. Otwórzcie książkę nr 2, którą macie w domu i otwórzcie na stronie 2. Widzicie naszą cyfrę. Co wam przypomina kształt tej cyfry. Popatrzcie na cyfrę w kratownicy po prawej stronie kartki. Zobaczcie strzałkę czerwoną – to kierunek pisania. Spróbujcie palcem wodzić po kształcie tej cyfry zaczynając od strzałki. Teraz znajdźcie w Waszych naklejkach czarną kropkę i naklejcie ją na linii z podziałką w miejscu liczby 4. Pokoloruj na zielono czwarte zwierzę od lewej strony. Brawo! 

Do kolejnego zadania potrzebny będzie Wam kawałek sznurka, wełenki. Widzicie chomika, kota i psa. Poproście rodzica o przeczytanie polecenia i wykonajcie go. Na pewno Wam się uda. Pamiętajcie, że mierzyć możemy nie tylko linijką, miarką, ale również możemy sami ustalić sposób mierzenia, np..: długością sznurka. 

Na kolejnej stronie znajduje się zadanie ze zwierzętami. Nazwijcie wszystkie zwierzęta na obrazkach. Może uda Wam się przegłosować niektóre nazwy zwierząt np.: kot, motyl, ptak, ryba, motyl, żaba… 

Na koniec proponuję Wam zadanie z pisaniem cyfry 4 po śladzie. Pamiętajcie piszemy w kratownicy, zgodnie z kierunkiem pisania. Powodzenia. 

Kalendarz pogody 

Co to jest pogoda?; Co to jest kalendarz?; jaka jest dzisiaj pogoda? W naszym przedszkolu mamy kalendarz, w którym asystent dnia zaznacza na nim dzień tygodnia, porę roku, miesiąc i dzień miesiąca. Pamiętacie dzisiaj spróbujcie zrobić kalendarz pogody. Obejrzyjcie w telewizji prognozę pogody, zwróćcie uwagę jakimi symbolami zaznacza się odpowiednie warunki atmosferyczne, temperaturę. 

Spróbujcie opisać jaka jest dzisiaj pogoda? Przygotujcie kartkę, kredki, pisaki. Poproście o pomoc rodziców, aby podzielili Wam kartkę na odpowiednie dni tygodnia. Ile ich mamy? Wymieńcie wszystkie po kolei. Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia? Jaki był wczoraj? Jaki będzie jutro? 

 Kiedy już podzielicie kartkę, spróbujcie napisać wszystkie dni tygodnia, na pewno rodzice Wam pomogą. Na Waszym kalendarzu pogody możecie zapisywać zjawiska atmosferyczne symbolami, niech będą one kolorowe i radosne. Może uda wam się odczytywać temperaturę, jeśli macie termometr za oknem.