Zajęcia dodatkowe

 

 

HARMONOGRAM ANGIELSKI – 2016/2017

Przedszkole Główne GPWBB – Prowadząca: D,Kopczyńska

 

grupa

wiek

sala

wtorek

czwartek

4

4 l

21

9 40 – 9 55

9 40 – 9 55

5

4 l

22

9 55 – 10 10

9 55 – 10 10

1

3 l

19

10 10– 10 25

10 10– 10 25

2

3 l

18

10 25 – 10 40

10 25 – 10 40

3

3 l

17

Dorota K.. prowadzi w swoich godzinach kiedy uzna za stosowne

Dorota K. prowadzi w swoich godzinach kiedy uzna za stosowne

6

4/5 l

16

Dorota K. prowadzi w swoich godzinach kiedy uzna za stosowne

Dorota K. prowadzi w swoich godzinach kiedy uzna za stosowne

7

5/6 l

14

10.40 – 11.10

10.40 – 11.10

8

6 l

13

11.10 – 11.40

 

11.10 – 11.40

 

 

FILIE

FBB – kościół

Prowadzące:  M. Malicka

 

grupa

wiek

wtorek

czwartek

9

5 l

Monika M prowadzi w swoich godzinach kiedy uzna za stosowne

Monika M prowadzi w swoich godzinach kiedy uzna za stosowne

10

6 l

Monika M prowadzi w swoich godzinach kiedy uzna za stosowne

Monika M prowadzi w swoich godzinach kiedy uzna za stosowne

 

Język anigelski

 

Podczas zajęć z języka angielskiego w naszym przedszkolu w ciągu ostatnich dwóch tygodni lutego realizowaliśmy temat związany z Owocami i Warzywami (Fruit and Vegetables).

 

W czasie zabaw z językiem angielskim dzieci ze wszystkich grup (3,4,5,6-latki):

 

- utrwaliły nazwy owoców: an apple – jabłko, a banana – banan, an orange - pomarańcza;

- poznały nazwy warzyw: a tomato – pomidor, a potato – ziemniak, a carrot – marchewka;

- poznały piosenkę o owocach i warzywach: „I like apples” (Easy version - wersja łatwiejsza)

http://www.dreamenglish.com/fruit.html    - piosenka do posłuchania i ściągnięcia;

 

Dzieci z grup 4,5,6-latków:

- wypowiadały się, które owoce i warzywa lubią jeść, a których nie lubią używając zwrotów: „I like apples / bananas, etc.”- „Lubię jabłka / banany, etc.” / „I don’t like an apple / an orange, etc.”- „Nie lubię jabłka / pomarańczy, etc.” – ćwiczenia w parach;

- zadawały pytanie: „Do you like tomatoes / potatoes, etc.?” – „Czy lubisz pomidory / ziemniaki, etc.?” – ćwiczenia w parach;

- odpowiadały na to pytanie twierdząco: „Yes, I do.” – „Tak, lubię.” lub przecząco: „No, I don’t” – „Nie, nie lubię.” – ćwiczenia w parach;

- wcielały się w rolę warzyw i owoców przedstawiając się: „I am a tomato and I am red”,

- utrwaliły liczebniki śpiewając piosenkę „Counting song - Let’s Count 1-10” oraz przeliczając owoce i warzywa

https://www.youtube.com/watch?v=mB3lf9-gpL0   - piosenka do posłuchania i obejrzenia,

http://www.dreamenglish.com/numbers     - piosenka do ściągnięcia,

- utrwaliły przedstawianie się odpowiadając na pytanie: „What’s your name?” „I’m Kasia”,

- utrwaliły nazwy części ciała śpiewając piosenkę „Head, shoulders, knees and toes”;

- powtórzyły nazwy kolorów odpowiadając na pytanie: „What colour is a banana, a tomato,  etc.?” – „Jakiego koloru jest banan, pomidor, etc.?”

- śpiewały piosenkę reagując całym ciałem „Walking, walking”: https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

Zachęcam wszystkich rodziców do zabawy z językiem angielskim ze swoimi dziećmi dodatkowo w domu (np. poprzez śpiewanie ww piosenek), co pozwoli im jeszcze bardziej utrwalić poznany materiał.

 

Nauczyciel języka angielskiego – Dorota Kopczyńska