Zajęcia dodatkowe

 

 

ORGANIZACJA ZAJĘĆ DODATKOWYCH

W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

 

 

NR GRUP           

 

WIEK

 

NR

SALI

JĘZ. ANGIELSKI

(WTOREK I CZWARTEK)

RYTMIKA

(ŚRODA)

RELIGIA

(ŚRODA)

 

I

   

3l.

 

18    

9.55- 10.10

9.50- 10.05

--------

 

II

 

4l.

 

16

 

9.35- 9.50

 

9.35- 9.50

--------

 

III

 

5l.

 

19

 

9.00-9.30

 

10.10- 10.40

 

9.00- 9.30

 

IV

 

5l.

 

13

 

10.15- 10.45

 

9.00- 9.30

 

11.00- 11.30

 

V

 

 5l.

 

17

(GODZ.  USTALA            

D. Kopczyńska )       

10.40-11.10

9.30- 10.00

 

VI

 

    6l.

 

21

10.50- 11.20

11.10- 11.40

10.00-10.30

 

VII

 

    5l.

 

22

(GODZ.  USTALA           

M. Malicka)

11.40- 12.10

10.30- 11.00

 

VIII

 

    6l.

 

14

 

11.25- 11.55

 

12.10- 12.40

 

11.30-  12.00

 

IX

 

    3l.

 

FBB

(GODZ.  USTALA           

K. Zmarzła)

WTOREK

9.00-9.15

 

10.30- 11.00

 

X

 

    4l.

 

FBB

(GODZ.  USTALA           

E. Gerczyńska)

WTOREK

9.20-9.35

 

11.30-  12.00

 

XI

 

  4l.

 

FZ

 

(GODZ.  USTALA           

A. Lejman)

WTOREK

10.00-10.30

 

 

XII

   

6l.

 

FZ

A.    Lejman

11.15-11.45

      12.00-12.30

WTOREK

10.35- 11.05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Język anigelski

 

Podczas zajęć z języka angielskiego w naszym przedszkolu w ciągu ostatnich dwóch tygodni lutego realizowaliśmy temat związany z Owocami i Warzywami (Fruit and Vegetables).

 

W czasie zabaw z językiem angielskim dzieci ze wszystkich grup (3,4,5,6-latki):

 

- utrwaliły nazwy owoców: an apple – jabłko, a banana – banan, an orange - pomarańcza;

- poznały nazwy warzyw: a tomato – pomidor, a potato – ziemniak, a carrot – marchewka;

- poznały piosenkę o owocach i warzywach: „I like apples” (Easy version - wersja łatwiejsza)

http://www.dreamenglish.com/fruit.html    - piosenka do posłuchania i ściągnięcia;

 

Dzieci z grup 4,5,6-latków:

- wypowiadały się, które owoce i warzywa lubią jeść, a których nie lubią używając zwrotów: „I like apples / bananas, etc.”- „Lubię jabłka / banany, etc.” / „I don’t like an apple / an orange, etc.”- „Nie lubię jabłka / pomarańczy, etc.” – ćwiczenia w parach;

- zadawały pytanie: „Do you like tomatoes / potatoes, etc.?” – „Czy lubisz pomidory / ziemniaki, etc.?” – ćwiczenia w parach;

- odpowiadały na to pytanie twierdząco: „Yes, I do.” – „Tak, lubię.” lub przecząco: „No, I don’t” – „Nie, nie lubię.” – ćwiczenia w parach;

- wcielały się w rolę warzyw i owoców przedstawiając się: „I am a tomato and I am red”,

- utrwaliły liczebniki śpiewając piosenkę „Counting song - Let’s Count 1-10” oraz przeliczając owoce i warzywa

https://www.youtube.com/watch?v=mB3lf9-gpL0   - piosenka do posłuchania i obejrzenia,

http://www.dreamenglish.com/numbers     - piosenka do ściągnięcia,

- utrwaliły przedstawianie się odpowiadając na pytanie: „What’s your name?” „I’m Kasia”,

- utrwaliły nazwy części ciała śpiewając piosenkę „Head, shoulders, knees and toes”;

- powtórzyły nazwy kolorów odpowiadając na pytanie: „What colour is a banana, a tomato,  etc.?” – „Jakiego koloru jest banan, pomidor, etc.?”

- śpiewały piosenkę reagując całym ciałem „Walking, walking”: https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

Zachęcam wszystkich rodziców do zabawy z językiem angielskim ze swoimi dziećmi dodatkowo w domu (np. poprzez śpiewanie ww piosenek), co pozwoli im jeszcze bardziej utrwalić poznany materiał.

 

Nauczyciel języka angielskiego – Dorota Kopczyńska