Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc styczeń 2025r. (13.01. – 17.01.2025r.)

TEMAT KOMPLEKSOWY: Moja Babcia i Mój Dziadek” – gościmy Babcie i Dziadków w przedszkolu”, cd…

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

1. Dziecko używa zwrotów pokrewieństwa np. babcia, dziadek,

2.Dziecko podejmuje recytację wiersza o babci i dziadku,

3.Dziecko uczy się wyrażać swoje emocje swoje emocje (radość, smutek) w zabawie naśladowczej,

4. Dziecko śpiewa piosenkę o babci i dziadku.

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska)   

WIERSZ

Kochamy Was!
Kto tam? To wnuczek i wnuczka.

Pędzą wnuki ulicami z ogromnymi laurkami

Dla kogo ta laurka.

W słońcu, w zieleni, w chmurkach

Te laurki pełne kwiatów

są dla wszystkich babć i dziadków.

A dziadkowie wraz z babciami

już czekają przed domami.

Przez lornetki patrzą w dal,

wystrojeni jak na bal.

A dla kogo jest ten wierszyk

i życzeń sto od dzieci?

Już wiecie?

Oczywiście!- dla wszystkich

Babć i Dziadków na świecie.

Babcia i Dziadek są tacy wspaniali!

I zawsze chętnie bawią się z nami.

Bo my!

Lubimy z Wami spędzać czas.

Babciu i Dziadku kochamy Was. (wiersz z podziałem na role dla dzieci)

PIOSENKA

„Babciu dziadku tańczę twista”

1.Jakie kroki?

kto pamięta?

najpierw palce, potem pięta ?

A to nie ten taniec raczej!

Twista tańczy się inaczej!

Babciu, Dziadku, jak to było?

Podpowiedzcie, będzie miło.

Co  z nogami robi się,

gdy się bardzo tańczyć chce?

Ref.

Babciu, Dziadku, tańczę dla Was!

Tańczę twista!

Babciu, Dziadku, tańczę dla Was!

To rzecz oczywista 

Babciu, Dziadku, tańczę dla Was!

Tańczę twista!

Babciu, Dziadku, tańczę dla Was!

Tańczę jak artysta!

Opracowała: K. Borowicz