Plan wychowawczo-dydaktyczny 9.09-13.09.2024

TREŚCI EDUKACYJNE
ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA
AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA
AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA
ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI
MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH OSOBISTE,
SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ
ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA

CELE:

  • kształtowanie życzliwego stosunku do innych,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • wzbogacanie słownictwa,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • wdrażanie do staranności i dokładności,
  • rozwijanie wyobraźni
  • zapoznanie z literą a,A
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podstawie obrazka,
  • rozwijanie spostrzegawczości,
  • rozwijanie percepcji słuchowej o wzrokowej,
  • doskonalenie sprawności ruchowej,
  • doskonalenie umiejętności pracy w zespole,
  • doskonalenie pamięci,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z cyfrą 1,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się się liczebnikami głównymi i porządkowymi,
  • wprowadzenie i utrwalenie pojęcia tydzień,
  • poznanie i stosowanie określeń wczoraj, dzisiaj, jutro,
  • poznanie nazw dni tygodnia i ich zapisu graficznego

WIERSZ:

„Tygodniowa wyliczanka”

Maciejka Mazan

Po niedzieli przyszedł do mnie poniedziałek.

Chciał po parku ze mną przebiec się kawałek.

A po poniedziałku przyszedł do mnie wtorek.

Chciał się bawić, więc zabawek przyniósł worek.

A po wtorku zaraz przyszła do mnie środa.

Razem ze mną chciała udział wziąć w zawodach.

A po środzie przyszedł do mnie w gości czwartek

i przeczytał mi z książeczki parę kartek.

A po czwartku przyszedł do mnie w gości piątek.

Razem ze mną narysował pięć kaczątek.

A po piątku przyszła do mnie też sobota.

Razem ze mną zbudowała zamek z błota.

Po sobocie przyszła kolej na niedzielę.

Poszłyśmy na basen i na karuzelę!

A jak zechcę się po parku przejść kawałek,

po niedzieli przyjdzie do mnie poniedziałek…

PIOSENKA:

To będzie bardzo dobry dzień”

muz.i sł: Michał Witecki

Ref.

O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.

O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.

1. Gdy pomysłów pełna głowa,

nuda sama w kąt się chowa.

Wstań z fotela, nie łap lenia,

szkoda czasu do tracenia

Ref.

O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.

O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.

2. Ala gamy wyśpiewuje,

Marcel formę utrzymuje,

Ola ćwiczy pamięć co dzień,

Leon dziwi się przyrodzie.

Ref.

O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.

O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień.

3. Kto ma hobby – ma konika

albo kozły w locie fika,

może brudzić ręce w glinie,

albo szaleć na pianinie.

Ref.

O–o, o–o, bawmy się i uczmy na wesoło.

O–o, o–o, to będzie bardzo dobry dzień. 2x