Zabawy z językiem angielskim

Witajcie Kochane Dzieci i Drodzy Rodzice!

W tym tygodniu tematem naszych zajęć jest

WEATHER – pogoda.

Have fun! Udanej zabawy!

Słownictwo i zwroty związane z tematem:

Weather – pogodaZ piosenki „How’s the weather”
sunny – słoneczny
rainy – deszczowy
cloudy – pochmurny
snowy – śnieżny windy – wietrzny
How’s the weather (today)? – Jaka jest (dzisiaj) pogoda?
Is it sunny/rainy/cloudy/snowy today? – Czy jest (dzisiaj) słonecznie/deszczowo/…  
  1. PIOSENKA NA PRZYWITANIE „What’s your favourite colour?” utrwalająca nazwy kolorów tęczy:

__________________________________________________

  • ZABAWA RUCHOWA „Touch something red”

Rodzic wymienia nazwę koloru, a dziecko samodzielnie (lub z pomocą rodzica) znajduje i dotyka przedmiot w swoim pokoju w tym kolorze:

– „red” – czerwony, „orange” – pomarańczowy, „yellow” – żółty,

– „green” – zielony, „blue” – niebieski, „purple” – fioletowy,

– „pink” – różowy.

        ___________________________________________________                                                                        

  • PREZENTACJA SŁOWNICTWA Z TEMATU  „Weather”

Obejrzyjcie filmik prezentujący nowe słownictwo. Podczas oglądania dziecko, jeżeli jest chętne, powtarza nazwy stanów pogody (nie zmuszamy J).

The weather for kids | Learn vocabulary in English

________________________________________________________

  • NAUKA PIOSENKI O POGODZIE „How’s the weather” POŁĄCZONA Z ZABAWĄ ILUSTRACYJNĄ
Piosenka „How’s the weather” Maple Leaf Learning              
How’s the weather?– gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś
It’s sunny.– wkręcamy żaróweczki nad głową             
How’s the weather?             
It’s sunny.             
How’s the weather?             
It’s sunny.             
It’s sunny, today.  

How’s the weather? – gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś
It’s rainy. – poruszamy rękoma z góry na dół, paluszki imitują spadający deszcz
How’s the weather?
It’s rainy.
How’s the weather?
It’s rainy. It’s rainy, today.  

How’s the weather? – gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś
It’s cloudy. – dwoma rękoma jednocześnie rysujemy w powietrzu chmurę
How’s the weather?
It’s cloudy.
How’s the weather?
It’s cloudy.
It’s cloudy, today.  

How’s the weather? – gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś
It’s windy. – ręce wyprostowane nad głową, machamy nimi w lewo i prawo
How’s the weather?
It’s windy.
How’s the weather?
It’s windy.
It’s windy, today.  

How’s the weather? – gest rozłożonych rąk jak pytamy o coś
It’s snowy. – naprzemiennie otwieramy zamknięte piąstki
How’s the weather?
It’s snowy.
How’s the weather?
It’s snowy.
It’s snowy, today.

Link do piosenki:

_____________________________________________________

  • ZABAWA Z KLAMERKAMI „It’s sunny / rainy / cloudy…”

Potrzebne będą: klamerki, karty obrazkowe. Zachęcam dzieci do narysowania razem z rodzicami kart obrazkowych (lista słówek-obrazków w tabelce powyżej).

Jeżeli macie możliwość wydrukowania kart, możecie je pobrać tutaj:

https://supersimple.com/downloads/hows-the-weather-flashcards.pdf (kolorowe duże)

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/angielski/pogoda/flashcards-weather-colour-01.pdf  (kolorowe małe)

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/angielski/pogoda/flashcards-weather-bw-01.pdf   (czarno-białe małe)

Rodzic wymienia nazwy stanów pogody po angielsku, dziecko przypina klamerki do odpowiednich obrazków.

_________________________________________________________

  • ZABAWA PRZY PIOSENCE „Clap your hands”

_____________________________________________________________

  • KOLOROWANKA „Weather”

Znajduje się pod tym linkiem do wydrukowania:

http://cleverlearner.com/science/the-weather-preschool-worksheet.html

_________________________________________________________

  • PRACA PLASTYCZNA „Weather wheel” (Koło pogodowe)

Zróbcie wspólnie z rodzicami „Weather wheel” i codziennie zaznaczajcie na nim jaka jest pogoda. Potrzebne są: 2 talerzyki papierowe, farby, nożyczki, pinezka / nit do połączenia talerzyków.

Link do instrukcji:

https://kidmademodern.com/blogs/posts/diy-weather-chart