Temat kompleksowy: „Tydzień relacji rówieśniczej”- uczymy się empatii wobec kolegów  i koleżanek, rozwijamy nasze  umiejętności społeczne

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi   

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Żyję w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

  1. Dziecko potrafi rozpoznawać i nazywać emocje
  2. Dziecko rozumie, że pomaganie innym jest ważne i potrzebne
  3. Dziecko odczuwa radość ze wspólnego działania
  4. Dziecko potrafi okazać sympatię drugiemu dziecku np. uśmiech, podanie ręki, przytulenie

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek

Wiersz: „Dobry kolega”

Czy jesteś chłopcem czy dziewczynką

czekamy na Ciebie z wesołą minką.

Gdy jest Ci smutno, martwisz się

dobry kolega pocieszy Cię.

Razem zgodnie się bawimy,

wszystkich chętnych zaprosimy.

 O zabawki nasze dbamy,

po zabawie posprzątamy.

Pamiętamy, że trzeba bawić się grzecznie,

tak, aby zawsze było bezpiecznie.

Piosenka: „ Przedszkole – drugi dom”

  1. Gdy dzień wstaje i wita świat,
    ranną porą wstaję i ja.
    Mama pomaga ubierać się,
    do przedszkola prowadzi mnie.
    Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem, a po spacerze w sali,
    wesoło bawię się. Kolegów dobrych mam,
    nie jestem nigdy sam.  Przedszkole drugim domem jest.
  2.  Czasem rano trudno mi wstać,
    chciałoby się leżeć i spać.
    Lecz na mnie auto czeka, i miś,
    w co będziemy bawić się dziś?
    Ref.: Ja chodzę…
  3. Zamiast mamy, panią tu mam,
    bardzo dużo wierszyków znam.
    Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
    i tak płyną przedszkolne dni.
    Ref.: Ja chodzę…