Temat kompleksowy: „Tydzień relacji rówieśniczej”- uczymy się empatii wobec kolegów i koleżanek, rozwijamy nasze umiejętności społeczne
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Żyję w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
- Dziecko potrafi rozpoznawać i nazywać emocje
- Dziecko rozumie, że pomaganie innym jest ważne i potrzebne
- Dziecko odczuwa radość ze wspólnego działania
- Dziecko potrafi okazać sympatię drugiemu dziecku np. uśmiech, podanie ręki, przytulenie
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole” M. A. Pleskot, A. Staszewska-Mieszek
Wiersz: „Dobry kolega”
Czy jesteś chłopcem czy dziewczynką
czekamy na Ciebie z wesołą minką.
Gdy jest Ci smutno, martwisz się
dobry kolega pocieszy Cię.
Razem zgodnie się bawimy,
wszystkich chętnych zaprosimy.
O zabawki nasze dbamy,
po zabawie posprzątamy.
Pamiętamy, że trzeba bawić się grzecznie,
tak, aby zawsze było bezpiecznie.
Piosenka: „ Przedszkole – drugi dom”
- Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem, a po spacerze w sali,
wesoło bawię się. Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam. Przedszkole drugim domem jest. - Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę… - Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…