Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc Czerwiec – 4-latki

„Kolorowe lato”  –obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie latem; utrwalenie wiedzy dzieci dotyczącej cech barw: kolory ciepłe i zimne, poznanie zjawisk atmosferycznych występujących w czasie burzy; zrozumienie podstawowej zasady bezpiecznego zachowania się w czasie burzy, zapoznanie ze zjawiskiem tęczy                                                                                   

Przewidywane umiejętności dzieci:

– dz.obserwuje zmiany zachodzące w przyrodzie latem;

– dz. rozpoznaje i podaje nazw kolorów podstawowych ciepłych i zimnych

dz. poznaje zjawiska atmosferyczne występujące w czasie burzy; rozumie podstawową zasadę bezpiecznego zachowania się w czasie burzy – chowanie się do budynku

-dz. wypowiada się na określony temat

dz. eksperymentuje z kolorami; usprawnia małą i dużą motorykę w zabawach ruchowych i plastycznych

– dz. wie jakie zwierzęta mieszkają w zoo