ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC

• Bierze udział w zabawach ruchowych oraz ćwiczeniach gimnastycznych

• Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania, wiersza.

 • Kreśli kształt koła i ozdabia je według własnego pomysłu.

 • Liczy obiekty.

• Nazywa kolory i podaje skojarzenia z przedmiotami w tych kolorach.

• Eksperymentuje podczas obserwacji otoczenia.

• Stosuje zwroty grzecznościowe.

 • Słucha opowiadań o życiu ludzi różnych narodowości.

• Wypowiada się na temat spędzania czasu w różnych miejscach.

• Grupuje elementy i ocenia, gdzie jest ich najwięcej lub gdzie jest ich najmniej.

• Poszerza wiedzę o pojazdach.

• Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.

• Rozpoznaje przedmiot za pomocą zmysłu dotyku.

• Słucha odgłosów pojazdów i je naśladuje, nazywa pojazdy.

• Wypowiada się na temat pociągów.

• Wie jak bezpiecznie zachowywać się nad wodą.

• Wykonuje twórcze konstrukcje z klocków.

• Przelicza elementy, dodaje i odejmuje na palcach.

• Rozpoznaje różne środki transportu, określa, czy dany pojazd lata, jeździ czy pływa

PIOSENKA WIERSZ
„Jesteśmy jagódki, czarne jagódki”
 
Jesteśmy jagódki, czarne jagódki
Mieszkamy w lesie zielonym
Oczka mamy czarne, buźki granatowe
A sukienki są zielone i seledynowe


A kiedy dzień nadchodzi, dzień nadchodzi
Idziemy na jagody, na jagody
A nasze czarne serca, czarne serca
Biją nam radośnie bum tatara bum
A kiedy dzień nadchodzi, dzień nadchodzi
Idziemy na jagody, na jagody
A nasze czarne serca, czarne serca
Biją nam radośnie bum tatara bum

Pójdziem na jagódki, wysmarujemy bródki
Trochę sobie zjemy, się wysmarujemy
Trochę do koszyka a resztę na głowę
I zaczniemy nowe życie, życie jagodowe.

,,JUŻ LATO”
 
Już jest lato, już jest lato !
Wyjeżdżamy z mamą, tatą.
W góry, w lasy lub nad morze,
każdy jedzie tam, gdzie może.
Bliżej słońca, bliżej wody,
by się kąpać dla ochłody.
Na jagody chodzić w las,
bo wakacji nadszedł czas.