ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC
• Bierze udział w zabawach ruchowych oraz ćwiczeniach gimnastycznych
• Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania, wiersza.
• Kreśli kształt koła i ozdabia je według własnego pomysłu.
• Liczy obiekty.
• Nazywa kolory i podaje skojarzenia z przedmiotami w tych kolorach.
• Eksperymentuje podczas obserwacji otoczenia.
• Stosuje zwroty grzecznościowe.
• Słucha opowiadań o życiu ludzi różnych narodowości.
• Wypowiada się na temat spędzania czasu w różnych miejscach.
• Grupuje elementy i ocenia, gdzie jest ich najwięcej lub gdzie jest ich najmniej.
• Poszerza wiedzę o pojazdach.
• Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
• Rozpoznaje przedmiot za pomocą zmysłu dotyku.
• Słucha odgłosów pojazdów i je naśladuje, nazywa pojazdy.
• Wypowiada się na temat pociągów.
• Wie jak bezpiecznie zachowywać się nad wodą.
• Wykonuje twórcze konstrukcje z klocków.
• Przelicza elementy, dodaje i odejmuje na palcach.
• Rozpoznaje różne środki transportu, określa, czy dany pojazd lata, jeździ czy pływa

PIOSENKA | WIERSZ |
„Jesteśmy jagódki, czarne jagódki” Jesteśmy jagódki, czarne jagódki Mieszkamy w lesie zielonym Oczka mamy czarne, buźki granatowe A sukienki są zielone i seledynowe A kiedy dzień nadchodzi, dzień nadchodzi Idziemy na jagody, na jagody A nasze czarne serca, czarne serca Biją nam radośnie bum tatara bum A kiedy dzień nadchodzi, dzień nadchodzi Idziemy na jagody, na jagody A nasze czarne serca, czarne serca Biją nam radośnie bum tatara bum Pójdziem na jagódki, wysmarujemy bródki Trochę sobie zjemy, się wysmarujemy Trochę do koszyka a resztę na głowę I zaczniemy nowe życie, życie jagodowe. | ,,JUŻ LATO” Już jest lato, już jest lato ! Wyjeżdżamy z mamą, tatą. W góry, w lasy lub nad morze, każdy jedzie tam, gdzie może. Bliżej słońca, bliżej wody, by się kąpać dla ochłody. Na jagody chodzić w las, bo wakacji nadszedł czas. |
