02-06.06.2025
„ Inni, a jednak tacy sami – dzieci świata”
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar II Emocjonalny
Obszar III Społeczny
Obszar IV Poznawczy
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka:
Jestem i działam z innymi
Żyję zdrowo i bezpiecznie
Myślę i działam matematycznie
Mówię i rozumiem
Będę czytać i pisać
Jestem odbiorcą i twórcą
Przewidywane umiejętności dzieci:
-wzbogaci wiedzę na temat życia ludzi na innych kontynentach
– wie, że dzieci mają prawa i obowiązki
-rozumie znaczenie terminu „tolerancja”, „empatia”, akceptuje odmienność innych, współdziała w grupie rówieśniczej, zespole, parze („POMOCNA DŁOŃ”)
-porządkuje zdarzenia w historyjce obrazkowej, określi, co było najpierw, co było potem, co było na końcu
-zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w grupie rówieśniczej oraz zawarte w kodeksie „EMPATII I ŻYCZLIWOŚCI”, aktywnie pełni dyżury
-rozwija sprawność dłoni i palców, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
-porządkuje stanowisko pracy, odkłada zabawki w wyznaczone miejsce
-porozumiewa się umiarkowanym tonem głosu
-uważnie słucha, wypowiada się na podany temat, cierpliwie czeka na swoją kolej
-doskonali słuch fonematyczny, podejmuje próby odczytywania wyrazów o prostej budowie fonetycznej
-utrwali znak graficzny poznanych liter i cyfr, podejmuje próby kreślenia znaków literopodobnych
-rozwiązuje zadania tekstowe, zapisze czynności matematyczne z pomocą cyfr i znaków matematycznych
-posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
-doskonali zwinności, giętkości, gibkości, wyczucie własnego ciała, potrafi współdziałać z partnerem
( elementy RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE, elementy TRENINGU AUTOGENNEGO SCHULTZA przy muzyce relaksacyjnej )
– sprawnie ustawia się w parze lub innej konfiguracji na sygnał dźwiękowy lub słowny
Piosenka pt.: „Prawa dziecka”
Mam prawo żyć
Mam prawo być sobą
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić
Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych
Ref: Dziecka ,dziecka prawa, prawa
To ważna sprawa
To ważna sprawa
Dziecka dziecka prawa, prawa
To nie zabawa to nie zabawa
Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chce
Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle
Ref. Dziecka ,dziecka prawa, prawa
To ważna sprawa
To ważna sprawa
Dziecka dziecka prawa, prawa
To nie zabawa, to nie zabawa.