02-06.06.2025

„ Inni, a jednak tacy sami –  dzieci świata”

Podstawa Programowa:

Obszar I Fizyczny

Obszar II Emocjonalny

Obszar III Społeczny

Obszar IV Poznawczy

Materiał programowy:  „Kocham przedszkole”

Obszary działalności dziecka:

Jestem i działam z innymi  

Żyję zdrowo i bezpiecznie

Myślę i działam matematycznie

Mówię i rozumiem

Będę czytać i pisać

Jestem odbiorcą i twórcą

Przewidywane umiejętności dzieci:

-wzbogaci wiedzę na temat życia ludzi na innych kontynentach

– wie, że dzieci mają prawa i obowiązki

-rozumie znaczenie terminu „tolerancja”, „empatia”, akceptuje odmienność innych,  współdziała w grupie rówieśniczej, zespole, parze  („POMOCNA DŁOŃ”)

-porządkuje zdarzenia w historyjce obrazkowej, określi,  co było najpierw, co było potem, co było na końcu

-zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w grupie rówieśniczej oraz zawarte w kodeksie „EMPATII I ŻYCZLIWOŚCI”, aktywnie pełni dyżury

-rozwija sprawność dłoni i palców, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

-porządkuje stanowisko pracy, odkłada zabawki w wyznaczone miejsce

-porozumiewa się umiarkowanym tonem głosu

-uważnie słucha, wypowiada się na podany temat, cierpliwie czeka na swoją kolej

-doskonali słuch fonematyczny, podejmuje próby odczytywania wyrazów o prostej budowie fonetycznej

-utrwali znak graficzny poznanych liter i cyfr, podejmuje próby kreślenia znaków literopodobnych

-rozwiązuje zadania tekstowe, zapisze czynności matematyczne z pomocą cyfr i znaków matematycznych

-posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi

-doskonali zwinności, giętkości, gibkości,  wyczucie własnego ciała,  potrafi współdziałać z partnerem

 ( elementy RUCHU ROZWIJAJĄCEGO W. SHERBORNE, elementy TRENINGU AUTOGENNEGO SCHULTZA przy muzyce relaksacyjnej )

– sprawnie ustawia się w parze lub innej konfiguracji na sygnał dźwiękowy lub słowny

Piosenka pt.: „Prawa dziecka

Mam prawo żyć

Mam prawo być sobą

Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą

Mam prawo kochać i kochanym być

Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić

Mogę się śmiać

Może się dziać pięknie

Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie

Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych

Nie można mnie zmuszać do uczynków złych

Ref:   Dziecka ,dziecka prawa, prawa

To ważna sprawa

To ważna sprawa

Dziecka dziecka  prawa, prawa

To nie zabawa to nie zabawa

Mam prawo śnić

Mam prawo być inny

Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny

Mam prawo śpiewać głośno kiedy chce

 Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle

Ref. Dziecka ,dziecka prawa, prawa

To ważna sprawa

To ważna sprawa

Dziecka dziecka  prawa, prawa

To nie zabawa, to nie zabawa.