PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI:
Dziecko:
- Zna podstawowe zasady bezpiecznych zabaw na śniegu, lodzie, w domu, podczas wycieczek górskich zimą
- Wyrabia postawę szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach ( policjant, strażak, lekarz, ratownik medyczny, ratownik TOPR ), wie, do, jakich służb należy się zwrócić o pomoc w przypadku zaistnienia różnych nieprzewidzianych zdarzeń, wypadku, zna numer alarmowy
- Utrwali adres zamieszkania, nazwy oraz kolejność występowania dni tygodnia, pór roku, miesięcy
- Układa plan dnia, wykonuje wybrane przez siebie zadania z tablicy zadań, pełni dyżury (elementy metody PLANU DALTOŃSKIEGO)
- Wyrabia umiejętność zgodnej współpracy w parze, grupie, zespole ( elementy metody PLANU DALTOŃSKIEGO) radzi sobie z przeżywaniem negatywnych emocji, szczególnie w sytuacji porażki
- Poda sposoby ciekawego i bezpiecznego spędzenia czasu wolnego – „Recepta/przepis na nudę”
- Odnosi się z szacunkiem do rówieśników i osób dorosłych, używa zwrotów grzecznościowych („Proszę, przepraszam, dziękuję – te słowa cały czas stosuję!”)
- Aktywnie słucha muzykę poważną, rozwija poczucie rytmu, wyczucie własnego ciała, koordynację wzrokowo – ruchową
- Prawidłowo wykonuje ruchy naprzemienne przy muzyce instrumentalnej ( elementy metody kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona )
- Sprawnie porusza się między przeszkodami
- Rozwija twórczą aktywność plastyczną, muzyczną, językową
- Przedstawi mimiką, ruchem, gestem zimowe dyscypliny sportowe ( kalambury )
- Zaprojektuje szalik dla bałwanka zgodnie z podanym rytmem oraz według własnego pomysłu
- Przedstawi powstały rytm w postaci symboli graficznych
- Zagra powstały rytm wykorzystując przedmioty codziennego użytku
- Utrwali prawą i lewą stronę ciała
- Utrwali nazwy oraz wygląd figur geometrycznych
- Klasyfikuje przedmioty według wybranych cechy jednej lub kilku ( kształt, kolor, wielkość )
- Przyporządkuje odpowiednio „emotki’ symbolizujące pozytywne i negatywne emocje do dwóch rodzajów luster – rozbitego i nierozbitego