PRZEWIDYWANE  UMIEJĘTNOŚCI:  

 Dziecko:

  • Zna podstawowe zasady bezpiecznych zabaw na śniegu, lodzie, w domu, podczas wycieczek górskich zimą
  • Wyrabia  postawę szacunku wobec osób pracujących w różnych zawodach ( policjant, strażak, lekarz, ratownik medyczny, ratownik TOPR ), wie, do, jakich służb należy się zwrócić o pomoc w przypadku zaistnienia różnych nieprzewidzianych zdarzeń, wypadku, zna numer alarmowy
  • Utrwali adres zamieszkania, nazwy oraz kolejność występowania dni tygodnia, pór roku, miesięcy
  • Układa plan dnia, wykonuje wybrane przez siebie zadania z tablicy zadań, pełni dyżury  (elementy metody PLANU DALTOŃSKIEGO)
  • Wyrabia umiejętność zgodnej współpracy w parze, grupie, zespole ( elementy metody PLANU DALTOŃSKIEGO) radzi sobie z przeżywaniem negatywnych emocji, szczególnie w sytuacji porażki
  • Poda sposoby ciekawego i bezpiecznego spędzenia czasu wolnego – „Recepta/przepis na nudę”
  • Odnosi się z szacunkiem do rówieśników i osób dorosłych, używa zwrotów grzecznościowych  („Proszę, przepraszam, dziękuję – te słowa cały czas stosuję!”)
  • Aktywnie słucha muzykę poważną, rozwija poczucie rytmu, wyczucie własnego ciała, koordynację wzrokowo – ruchową
  • Prawidłowo wykonuje ruchy naprzemienne przy muzyce instrumentalnej ( elementy metody kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona )
  • Sprawnie porusza się między przeszkodami
  • Rozwija twórczą aktywność  plastyczną, muzyczną, językową
  • Przedstawi mimiką, ruchem, gestem zimowe dyscypliny sportowe ( kalambury )
  • Zaprojektuje szalik dla bałwanka zgodnie z podanym rytmem oraz według własnego pomysłu
  • Przedstawi powstały rytm w postaci symboli graficznych
  • Zagra powstały rytm wykorzystując przedmioty codziennego użytku
  • Utrwali prawą i lewą stronę ciała
  • Utrwali nazwy oraz wygląd figur geometrycznych
  • Klasyfikuje przedmioty według wybranych cechy jednej lub kilku ( kształt, kolor, wielkość )
  • Przyporządkuje odpowiednio „emotki’ symbolizujące pozytywne i negatywne emocje do dwóch rodzajów luster – rozbitego i nierozbitego