PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. rozwija umiejętność komunikowania się w sposób niewerbalny
-dz. kształtuje umiejętność wyrażania emocji
-dz. rozwija umiejętność współpracy
-dz. zapoznaje się ze sposobami komunikacji na odległość
– dz. poznaje podstawowe pojęcia matematyczne związane z kupowaniem znaczków (liczba, cena, monety, banknoty)
– dz. rozwija umiejętność liczenia
-dz. kształtuje umiejętności społeczne w sytuacjach oficjalnych
– dz. rozwija zdolności plastyczne
DWA KOGUTY
Wanda Chotomska
Były sobie dwa koguty,
Które piały w styczniu, w lutym,
Piały, piały trzy kwartały,
Ale w czwartym pisać przestały.
Powiedziały w październiku:
– dosyć mamy „kukuryku”!
Bo po pierwsze i po drugie,
A po trzecie i po czwarte-
My już mamy gardła zdarte.
Odtąd nigdy nikt w kurniku
Nie usłyszy „Kukuryku”!
Poszła kura do indyka:
-one nie chcą kukurykać,
Bo po pierwsze i po drugie –
„kukuryku” jest za długie,
A po trzecie i po czwarte-
One mają gardła zdarte.
Mruknął indyk po minucie:
-niech koguty pieją w skrócie.
Czas dokonać wreszcie skrótów-
Starczy „kuku” dla kogutów.
I rozległo się w kurniku:
– „Kuku! Kuku!” – już bez „ryku”.
„kuku” – łatwe „kuku” – nowe,
„kuku” –krótsze o połowę,
„kuku „ – głośno, „kuku” – śmiało,
„kuku” – nam się spodobało!
„Kuku! Kuku! –łatwa sztuka,
Jeden kuka, drugi kuka.
I kukały tak do spółki,
Aż zmieniły się w kukułki.